Potrivit acesteia, normele ITP vor fi încadrate în funcție de gradele de risc asupra siguranței rutiere și de impactul asupra mediului.

"Astăzi, au fost adoptate o serie de modificări şi completări ale cadrului general de organizare şi funcţionare a sistemului de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. E vorba în speţă despre o adaptare a acestor regulamente la o serie de directive europene (…). O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defecţiunilor constatate cu prilejul inspecţiei tehnice periodice, defecţiuni care vor fi încadrate în funcţie de grade de risc asupra siguranţei rutiere, dar şi de impactul asupra mediului", a declarat Alina Petrescu după şedinţa de guvern, potrivit Agerpres.ro.

Astfel, sunt trei grade ale unei defecțiuni constatate de normele ITP: deficiențe minore, majore și periculoase. Deficiențele periculoase vor fi catalogate ca defecțiuni care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact direct asupra mediului.

Purtătorul de cuvânt a mai precizat că în urma ITP-ului, autoturismul va primi un certificat care va conține elementele standard aferente codurilor armonizate în cadrul UE.

"Dacă vehiculul nu trece această inspecţie, dacă se constată deficienţe majore sau periculoase, va fi necesară o nouă inspecţie a vehiculului în cel mult 30 de zile de la inspecţia iniţială", a spus Alina Petrescu.