Noile măsuri luate de Instagram. Ce se va întâmpla cu postările
- Mădălina Dinu
- 8 noiembrie 2022, 14:54
Puterea aplicației Instagram este pusă sub semnul întrebării după apariția fulminantă a aplicației TikTok. Aceasta a ținut piept companiei chineze imitând modelul videoclipurilor scurte, deși fără prea mult succes. Acum testează opțiunea profilurilor de grup pentru a se diferenția prin crearea unei comunități.
Ultimul an al companiei Meta a fost marcat de schimbări și provocări constante. Compania lui Mark Zuckerberg a depus eforturi supraomenești pentru a rămâne în fruntea tehnologiei și a rețelelor sociale și pentru a proteja astfel hegemonia pe care o deține de mai bine de un deceniu datorită Facebook și Instagram, care include și WhatsApp și Messenger. Printre acestea se numără crearea multiversului, dar și noi funcții.
TikTok, eternul rival al Meta
În prezent, marea luptă a Instagram este de a păstra utilizatorii în interiorul aplicației. Unul dintre acestea este noul instrument care va fi lansat pentru ca creatorii de conținut să își poată face propriile NFT-uri și să le vândă în interiorul și în afara Instagram, facilitând procesul de la creație până la afișarea pentru vânzare. Acest lucru completează funcția de abonament care a fost implementată progresiv începând cu luna iulie și îi încurajează să aibă discuții, postări și clipuri exclusive pentru abonați, potrivit LT.
Nu numai atât, dar compania americană introduce cadouri în filmulețele Instagram pentru a încuraja utilizatorii să cumpere „stele” în aplicație și să le ofere creatorilor prin intermediul filmulețelor pe care le încarcă.
Aceste acțiuni nu sunt întâmplătoare: mulți creatori de conținut au preferat TikTok, ceea ce a avut un impact asupra cifrelor Meta, astfel încât stimularea acestora este o sarcină crucială pentru Meta și Instagram.
Nu este niciun secret că TikTok a devenit aplicația momentului într-un ritm amețitor. Lista sa nesfârșită de conținut a fost unul dintre pilonii aplicației chinezești, care a adunat peste 3,5 miliarde de descărcări de la lansarea sa în 2016.
Noile schimbări anunțate de Instagram
În urma testele care s-au desfășurat în ultimele săptămâni, Instagram a decis să lanseze funcţia de programare a postărilor. Aceasta va fi disponibilă pentru anumite branduri şi creatori de conţinut, dar nu pentru toţi utilizatorii platformei.
Cu noua facilitate, din cadrul aplicaţiei pot fi programate fotografii şi Reel-uri pe o perioadă de până la 75 de zile.Opţiunile pentru programarea postărilor pot fi găsite în cadrul procesului de publicare, la „Advanced Settings”.
Acolo, se aleg ora şi data dorite, după care se revine la fluxul normal de publicare.Nu este cel mai simplu proces posibil de programare al postărilor, însă, scuteşte utilizatorii de apelarea la soluţii terţe sau la aplicaţia Creator Studio dezvoltată separat de Meta.
Spre deosebire de Facebook, care oferă de mulţi ani această facilitate pentru pagini, Instagram o lansează cu mare întârziere şi o oferă, cel puţin deocamdată, doar anumitor conturi. Nu se ştie când şi dacă opţiunea programării postărilor pe Instagram va fi disponibilă pentru toţi utilizatorii platformei.