Ministerul condus de Marcel Boloș, cheltuieli de milioane de lei doar pentru promovare
- Iulia Moraru
- 5 martie 2024, 15:12
În ciuda repetatelor discursuri ținute de Marcel Boloș privind reducerea cheltuielilor, Ministerul Finanțelor condus de acesta cheltuie sute de mii de lei doar pentru acțiuni de promovare, conform mai multor achiziții publicate în SEAP în luna februarie.
Ca exemplu, Ministerul Finanțelor a investit mai mult de 100.000 de lei pentru a angaja o firmă intermediară în vederea efectuării „serviciilor de promovare a conturilor de social media și a site-ului Ministerului”, contract scos la licitație pe 18 februarie 2023.
Ministerul Finanțelor, buget enorm pentru a se promova în online
Au fost încheiate contracte pentru preluarea postărilor de pe platformele Facebook, Instagram, Twitter și YouTube. Alături de realizarea de materiale promoționale, care includ suporturi pentru pahare, pixuri și stilouri, calendare, precum și servicii pentru crearea unor manuale de identitate vizuală pentru programele de emitere a titlurilor de stat.
În documentul menționat, se subliniază că promovarea acestor programe are drept scop informarea precisă și constantă referitoare la obiectivele Ministerului Finanțelor, la rolul său în implementarea programelor naționale, la măsurile de sprijinire a economiei și de stimulare a investițiilor, la situația bugetului consolidat, la beneficiile subscrierii la titlurile de stat, precum și la educația financiară.
Aceasta are ca scop menținerea unei relații pe termen lung cu cetățenii și mediul de afaceri.
Astfel de servicii de promovare ar putea fi efectuate de un simplu angajat al ministerului. Numai că, la Direcția de Comunicare din Ministerul Finanțelor lucrează 17 angajați, inclusiv un șef de serviciu, doi șefi de birou, nouă experți superiori și trei angajați de la bufet.
Două firme au participat la licitație
Ministerul Finanțelor a alocat un buget de 87.000 de lei fără TVA, echivalentul a 103.530 de lei cu TVA inclusă.
La licitație, au fost depuse două oferte, iar contractul-cadru a fost atribuit, în cele din urmă, la data de 26 iulie 2023, către SC Noise Group SRL, pentru suma de 103.101,6 lei, TVA inclusă (echivalentul a 21.041,1 euro).
Compania SC Noise Group SRL, deținută de Georgiana Stoica din Craiova, a avut contracte anterioare cu diverse instituții și organizații publice.
Printre acestea se numără Universitatea de Vest din Timișoara, Autoritatea pentru Digitalizarea României, Nuclearelectrica, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării, Ministerul Agriculturii, Primăria Oradea, Registrul Comerțului și Ministerul Energiei.
Cum mai vrea să se promoveze Ministerul Finanțelor
Ministerul Finanțelor a lansat și un al doilea lot pentru achiziționarea de materiale de promovare. Bugetul estimat inițial pentru acest lot a fost de 480.360 de lei fără TVA, echivalentul a 532.592,4 lei cu TVA inclusă (106.855,6 euro).
Printre materialele incluse se numără 10 Spidere, 30 de roll-up-uri, 600 de broșuri, 1.000 de pliante, 1.000 de afișe, 600 de reviste/cataloage, 1.000 de agende, 1.600 de seturi de pixuri și stilouri, 600 de mape de prezentare pentru documente, 1.000 de blocnotesuri, 1.000 de suporturi pentru pahare și 400 de calendare.
Lotul inițial și cel mai oneros al acestui contract-cadru se referă la serviciile de creație și execuție grafică.
Acesta cuprinde crearea unui manual de identitate vizuală pentru programul „Tezaur” și un manual de identitate vizuală pentru programul „Fidelis”.
Ambele programe reprezintă campanii pentru achiziționarea de titluri de stat de către cetățeni, atât în lei, cât și în euro.
Pentru acest lot, Ministerul Finanțelor a stabilit un buget estimat inițial de 1.337.760 de lei fără TVA, respectiv 1.591.934,4 lei cu TVA inclusă.
Contractul a fost atribuit către compania SC Glitch Shop SRL în data de 26 iunie 2023, pentru un cost final negociat de 920.122 de lei fără TVA, respectiv 1.094.945,2 lei cu TVA inclusă (223.458,2 euro), potrivit jurnalul.ro.