Măsură neobișnuită luată de Lidl. Clienții au rămas uimiți

Măsură neobișnuită luată de Lidl. Clienții au rămas uimiți Sursa foto: Dreamstime.com

Lanțul german de retail Lidl și-a surprins clienții cu o măsură inedită antifurt. O astfel de măsură este un semn îngrijorător de sărăcie.

Angajații Lidl au semnalizat conducerii faptul că pachetele de carne erau scoase din magazin fără a fi plătite. Pentru a evita acest lucru, s-a găsit o metodă inedită: un sistem antifurt, plasat pe pachetele de carne. Când au văzut dispozitivele, clienții au rămas uimiți, nevenindu-le să creadă că acest lucru se poate întâmpla.

Sistemele antifurt sunt deseori atașate la articolele de îmbrăcăminte sau la cele electronice. Faptul că astfel de dispozitive sunt atașate unor produse alimentare este cu totul neobișnuit. Reprezentanții Lidl au decis să evite furtul din magazine, așa că au atașat sisteme antifurt pachetelor de carne.

Carnea nu este singurul produs alimentar care a fost „accesorizat” cu un sistem antifurt. În unele supermarketuri, cașcavalul a fost pus în cutii securizate pentru a nu putea fi scoase din magazin fără a fi plătite. Salamul de Sibiu face și el parte din categoria produselor alimentare puse la raft cu un sistem antifurt.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentanții Lidl au decis să recurgă la astfel de metode după ce mai multe pachete de carne au fost furate. Carnea de vită aflată la raftul supermarketurilor din Capitală a fost securizată cu sistem special. În acest mod, produsul nu va putea fi sustras din magazin fără a fi plătit la casa de marcat.

Imagini cu sistemul antifurt pus peste pungile de carne de vită au făcut înconjurul internetului. Ele au fost surprinse într-un supermarket Lidl din cartierul Ghencea.

Sisteme antifurt pentru produsele alimentare

Incidentul de la supermarketul din Ghencea a uimit românii, însă Lidl nu este singurul retailer care recurge la astfel de măsuri. În străinătate ele devin din ce în ce mai populare, reprezentanții mai multor magazine alimentare recurgând la ele după ce au constatat că produsele dispar de pe rafturi fără a trece pe la casa de marcat.

Profitul din industria alimentară a înregistrat mai multe pierderi în ultimii ani din cauza furturilor și a metodelor inedite de a sustrage produse din magazine. Din această cauză au fost aplicate măsuri de securitate, sistemele antifurt amplasate pe unele produse mai scumpe fiind de mare ajutor.

Majoritatea retailerior au decis să folosească sisteme de supraveghere electronică pentru articole, însă sunt și unii care apelează la sisteme RFID. Acestea recunosc marfa 24/24, iar atunci când sunt îndepărtate fără ca alimentul să fi fost scanat, declanșează o alarmă. Sistemele antifurt pentru produsele alimentare sunt destul de utilizate în străinătate, iar acum au început să fie utilizate și de reprezentanții supermarketurilor din România, trendul fiind unul ascendent.