Mai puține discipline pentru elevi. Anunț de ultim moment al ministrului Educației

Mai puține discipline pentru elevi. Anunț de ultim moment al ministrului EducațieiElevi. Sursa foto: Dreamstime

Daniel David a declarat că Educația din România trebuie regândită pentru a deveni un instrument real de dezvoltare și nu o povară pentru elevi. Ministrul Educației a lansat în dezbatere noile planuri-cadru pentru liceu.

Daniel David nu vrea ca elevii să fie împovărați de prea multe discipline.

Copiii nu trebuie să fie hamali

„Nu vrem să ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, discipline peste discipline. Trebuie să asigurăm o educație relevantă, nu doar un volum de informații greu de gestionat”, a explicat ministrul.

Daniel David a mai afirmat că Educația trebuie să fie o oportunitate pentru copii și pentru țară, nu un obstacol. "Sper ca această dezbatere să ne aducă mai aproape de un model educațional mai eficient și mai modern”, a evidențiat el.

Daniel David

Daniel David. Sursa foto: Facebook

Ministrul a aminitit și despre impactul nivelului actual al educației asupra securității naționale.

„Știm cu toții că alfabetizarea științifică este o problemă gravă. Rezultatele la testele PISA și TIMSS ne-au arătat unde suntem la 15 ani, iar ultimele analize privind competențele liceenilor și adulților confirmă un declin.

A fost un moment dificil să afirm acest lucru, dar educația în forma actuală este un risc de securitate națională”, a subliniat Daniel David.

"Nu numărul de ore este problema"

Acesta a subliniat că planurile-cadru propuse nu sunt definitive, ci doar o variantă asupra căreia se caută consens.

„Am încercat să găsim un echilibru între științe, identitate națională, abilități pentru viață și religie. Este un proces complicat, dar suntem deschiși la noi propuneri.

Nu numărul de ore este problema, ci modelul de învățare. Dați-mi modele care funcționează și ajustăm orele în consecință”, a continuat ministrul.

El a reiterat importanța unui dialog constructiv între elevi, profesori și părinți pentru a găsi cele mai bune soluții.

„Nu vrem doar critici, ci propuneri concrete care să ducă la o educație mai eficientă și adaptată realității”, a conchis Daniel David.