FTC a apreciat că tranzacţiile rețelei nu au fost legale şi că acestea în final afectează consumatorii. Autoritățile spun că Facebook şi-a folosit poziţia dominantă şi monopolul de putere a-şi distruge rivalii mai mici, a elimina concurenţa, toate pe socoteala utilizatorilor zilnici

Facebook este a doua mare companie din domeniul tehnologiei care se confruntă cu acţiuni în justiţie, după ce în octombrie Departamentul american al Justiţiei şi 11 state americane au intentat proces companiei Google pentru încălcarea normelor concurenţei, acuzând gigantul tehnologic că şi-a folosit puterea semnificativă pe piaţă pentru a-şi elimina rivalii.

Potrivit plângerilor depuse miercuri, Facebook este acuzată că şi-a cumpărat rivalele, achiziţionând Instagram cu un miliard de dolari în 2012 şi WhatsApp cu 19 miliarde de dolari în 2014. Autorităţile de reglementare avertizează că tranzacţiile ar trebui invalidate.

Facebook poate pierde WhatsApp și Instagram

Comisia Federală pentru Comerţ anunţă într-un comunicat că va căuta să obţină o hotărâre judecătorească care „ar putea, printre altele, să impună vânzarea de active, inclusiv WhatsApp şi Instagram”.

Acţiunile Facebook au scăzut la Bursa de la New York cu 3% după anunţarea informaţiei apoi s-au redresat uşor, înregistrând un declin de 1,7%.

În plângerea sa, coaliţia de 46 de state americane, Washington D.C. şi Guam, a cerut ca achiziţionarea WhatsApp şi Instagram de către Facebook să fie considerată ilegală. Nu sunt implicate în proces statele Alabama, Carolina de Sud, Georgia şi Dakota de Sud, scrie Agerpres.

„Pentru aproape un deceniu, Facebook şi-a folosit poziţia dominantă şi monopolul de putere a-şi distruge rivalii mai mici, a elimina concurenţa, toate pe socoteala utilizatorilor zilnici”, a precizat Letitia James, procuror general în New York. Oficialul a adăugat că reţeaua de socializare şi-a achiziţionat rivalele înainte ca ele să poată ameninţa dominaţia Facebook.

La rândul său Facebook a anunţat miercuri că va analiza plângerile autorităţilor antitrust şi ale FTC.

Anunțul a venit la o zi după ce serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp, deţinut de reţeaua socială Facebook Inc, a anunţat că a introdus o nouă funcţie de „coş de cumpărături” care permite utilizatorilor să îşi facă cumpărăturile prin intermediul aplicaţiei.