Evenimentul Zilei > Actualitate > Lovitura de grație dată transgenderilor. Principalele școli de fete din Marea Britanie nu vor accepta elevi care nu se identifică cu genul de la naștere
Lovitura de grație dată transgenderilor. Principalele școli de fete din Marea Britanie nu vor accepta elevi care nu se identifică cu genul de la naștere

Lovitura de grație dată transgenderilor. Principalele școli de fete din Marea Britanie nu vor accepta elevi care nu se identifică cu genul de la naștere

Un grup de școli principale de fete din Marea Britanie afirmă că „nu va accepta elevi transgenderi din cauza temerilor politicilor de admitere bazate pe gen”.

Transgenderii sunt acele persoanele care nu se identifică cu genul de la naștere. Ele simt nevoia să se prezinte diferit, prin limbaj, îmbrăcăminte, machiaj sau modificări corporale, față de genul atribuit când s-au născut.

În acest context, un grup care reprezintă principalele școli de fete din Marea Britanie nu va accepta elevi transgender, deoarece își fac griji că le va „periclita” statutul de instituții de sex singur.

Girls’ Day School Trust, care reprezintă 23 de școli private și două academii, și-a actualizat documentul de orientare privind identitatea de gen

Într-o nouă secțiune despre admitere, GDST a spus că școlile sale nu acceptă cereri de la elevi care sunt bărbați din punct de vedere biologic, chiar dacă se identifică ca femei.

Ei au spus că existența unei politici privind „identitatea de gen”, mai degrabă decât sexul înregistrat pe certificatul de naștere al unui elev, ar „periclita statutul școlilor GDST ca școli cu un singur sex”, în conformitate cu Legea privind egalitatea din 2010.

Cu toate acestea, o elevă care începe să facă tranziția în timp ce se află deja într-una dintre școlile GDST ar trebui sprijinită să rămână acolo atât timp cât dorește, se adaugă documentul.

Documentul a fost elaborat  după consulări cu experți, profesori și studenți

GDST, care cuprinde printre membrii săi instituții ca Liceul Sutton din Greater London, vechi de 137 de ani, a declarat că ghidul a fost elaborat „în colaborare cu experți, profesori și studenți”

Cu toate acestea, sindicatul didactic ASCL, care reprezintă directori, a cerut, aseară, guvernului britanic să emită îndrumări mai clare pentru școli cu privire la ce trebuie să facă atunci când un elev spune că este transgender.

Julie McCulloch, de la Asociația liderilor de școli și colegii, a declarat pentru The Telegraph  că, pe măsură ce mai mulți copii „ies” ca transgender, directorii sunt forțați să intervină în dezbaterea controversată despre sex și gen. „Este o problemă cu adevărat mare și lipsa de îndrumări oficiale pentru școli este ceva care ne preocupă”, a spus ea.

Îndrumările GDST au fost publicate pentru prima dată în 2016, dar au fost actualizate și partajate școlilor membre la începutul lunii decembrie a anului trecut.  Temerile organismului sunt centrate în jurul faptului că este capabil să opereze doar o politică de admitere a unui singur sex fără a încălca Legea egalității din cauza unei scutiri legate de sexul biologic.

Din acest motiv, școlile din grupul GDST nu acceptă cereri de la elevi care sunt legal bărbați

„GDST consideră că o politică de admitere bazată pe identitatea de gen mai degrabă decât pe sexul legal înregistrat pe certificatul de naștere al unui student ar pune în pericol statutul școlilor GDST ca școli cu un singur sex în temeiul legii: cel feminin”, se arată în ghid.

Școlile de fete sau de băieți se confruntă cu o dilemă cu privire la ce să facă dacă un elev se înscrie pe baza identității de gen, mai degrabă decât pe baza sexului biologic. Julie McCulloch a spus că aceasta este o „zonă foarte dificilă” de care să se ocupe un director, relatează Daily Mail.