Viceprimarul Capitalei,  Stelian Bujduveanu, a anunțat că linia tramvaiului 5 va deveni funcțională după o perioadă de refacere și de reparații.

Până în toamna lui 2017, între Băneasa şi Piața Sf. Gheorghe circula tramvaiul 5, o variantă eficientă de transport pentru clădirile de birouri din zona Promenada sau cele din zona Băneasa. La vremea respectivă, linia tramvaiului 5 a fost înlocuită cu linia provizorie de autobuz 605.

După ce la capătul liniei din Băneasa, tramvaiele nu mai puteau întoarce și erau necesare tramvaie cu dublă comandă, odată cu începerea lucrărilor la Park&Ride Cora Pantelimon, aceste tramvaie cu dublă comandă de pe linia 5 au fost mutate pe traseul Cora Pantelimon – strada Sf. Vineri.

Linia 5 a dispărut practic, iar traficul din zona Barbu Văcărescu a devenit infernal

”Măsura de compromis a dus practic la dispariția liniei 5. Traficul, mai ales în zona Barbu Văcărescu, a devenit din ce în ce mai îngreunat, iar sute de autoturisme stau zilnic parcate pe liniile de tramvai, pe banda de rulare unde în mod normal ar fi trebuit să circule autobuzul 605.

Pentru a nu avea o linie moartă care să traverseze tot orașul și profitând de faptul că lucrările la Park&Ride Cora Pantelimon sunt aproape de finalizare, am decis să redeschidem linia tramvaiului 5.

Tramvaiul 5 va circula din nou pe o linie modernizată

Vom demara lucrările de refacere și reparații pe întreg traseul și sper ca în cel mult 3 luni, tramvaiul 5 să circule din nou. În afara faptului că pornește din centrul orașului, trece printr-o zonă de birouri cu trafic foarte ridicat și ajunge aproape de o ieșire importantă din oraș, luăm în calcul odată cu redeschiderea liniei și extinderea ei în viitor, măcar până la Mall Băneasa”, a precizat Stelian Bujduveanu.

Despre coșmarul îndurat de bucureșteni, EVZ a scris încă din 2017

Evenimentul zilei a semnalat, încă din 2017,  coșmarul trăit de bucureșteni.  Mai mult, EVZ a dezvăluit că, între anii 2010 – 2013, s-au efectuat, cu bani de la buget, lucrări de modernizare a staţiilor de tramvai de pe linia tramvaiului 5La vremea respectivă s-a cheltuit o căciulă de bani pentru construirea a patru noi staţii pe ruta Sf. Gheorghe – Piața Băneasa, s-a refăcut terasamentul pe traseul acestora, s-au înlocuit şinele şi s-au modernizat staţiile vechi. Investiţie impresionantă care, odată cu desfiinţarea liniei de tramvai 5, s-a dus pe apa Sâmbetei.