Fără transport public în Bucureşti? Din martie, haosul poate lovi Capitala. Asta susţine președintele Comisiei de transport și mobilitate urbană din cadrul CGMB, Florin Melciu. El subliniază că STB nu va mai putea să desfășoare activități de transport dacă nu se iau măsuri urgente.

La acest scenariu sumbru s-ar putea ajunge din cauza contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători. Acesta a fost încheiat în 2018 între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și STB S.A. şi expiră la 16 martie.

Contractul stabilește cadrul în care serviciul de transport public este asigurat în București și județul Ilfov. Practic, de la 17 martie, STB S.A. nu va mai avea niciun temei legal de prestare a serviciului de transport public.

Contractul a fost prelungit de două ori, câte 90 de zile, între 18.09.2020 – 17.12.2020 și 17.12.2020 – 16.03.2021. Problema este că nu legea nu prevede încă o prelungire a înţelegerii.

Fără transport public în Bucureşti?

„În calitate de Președinte al Comisiei de transport și mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului București, doresc să trag un semnal de alarmă în privința unei situații grave ce poate afecta viața a sute de mii de locuitori ai regiunii București-Ilfov.

În fapt, transportul public operat de STB S.A. pe raza Municipiului București și a Județului Ilfov riscă să fie sistat, cauzând astfel imposibilitatea cetățenilor de a utiliza serviciul de transport public de la și către punctele lor de interes, aglomerarea și blocarea traficului pe principalele artere de circulație și creșterea nivelului de poluare.

În drept, în data de 16.03.2021 urmează să înceteze Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători cu nr. 01/17.09.2018, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și STB S.A., în temeiul căruia serviciul de transport public este asigurat pe raza unităților administrativ-teritoriale (Municipiul București și U.A.T.-urile din Județul Ilfov). Tehnic vorbind, din data de 17.03.2021, STB S.A. nu va mai avea niciun temei legal de prestare a serviciului de transport public. Deși contractul a fost prelungit de 2 ori, câte 90 de zile, între 18.09.2020 – 17.12.2020 și 17.12.2020 – 16.03.2021, acesta nu mai poate fi prelungit întrucât prevederile legale nu permit acest lucru.

Din martie, haosul poate lovi Capitala

Ne aflăm într-o situație fără precedent, iar efectele acesteia pot duce la un real blocaj public. Bucureștiul riscă să fie paralizat, iar ca soluție de avarie s-ar putea reintroduce transportul de tip maxi-taxi, un tip de transport pentru care traseele nu sunt optimizate, orarul de circulație este dictat de cerere – șoferii acestora așteptând ca mașinile să se încarce și abia apoi să plece, efectuarea îmbarcării sau debarcării pasagerilor se face într-un mod haotic, în sensul că aceștia se îmbarcă și se debarcă acolo unde le este mai comod, punând astfel în pericol propriile vieți sau pe ale altora.

Pentru ca viitorul contract să intre în vigoare, avem nevoie de avizul Consiliului Concurenței, iar ulterior avizului este necesară aprobarea acestuia de către consiliile locale ale Municipiului București și U.A.T.-urilor din Ilfov.

Voi acorda maximă atenție acestei probleme și mă voi folosi de toate pârghiile legale pentru soluționarea cu succes a acestei situații neplăcute ce poate cauza neplăceri pentru sute de mii de oameni. Sunt convins că împreună cu toți factorii decidenți vom găsi o rezolvare optimă și rapidă”, a declarat Melciu pe Facebook.

stbsa.ro melciu.florin