Primăria Capitalei are datorii uriașe către Societatea de Transport București (STB), anunță România TV.  Subvenţia pentru transportul în comun s-a dublat în ultimii 5 ani, ajungând la nu mai puțin de 1,235 miliarde lei în 2020.

Municipalitatea are datorii de miliarde de lei către STB

Pe lângă această sumă considerabilă, municipalitatea mai are datorii de aproape 1 miliard de lei către STB. Acestea s-au acumulat din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenția tot mai mare. STB a facturat anul trecut 1,250 miliarde lei, iar PMB a plătit circa 825 milioane lei. STB datorează mai departe circa 900 milioane lei către ANAF.

Primăria Capitalei, datorii istorice către STB! Subvenția din ultimii 5 ani a urcat pe culmi

Iată indicele care arată evoluția subvenției STB în ultimii 5 ani:

2015 – 515 milioane lei
2016 – 593 milioane lei
2017 – 569 milioane lei
2018 – 756 milioane lei
2019 – 998 milioane lei
2020 – milioane 1,235 lei

În ultimii ani, flota STB a crescut cu 400 de autobuze Otokar și 130 autobuze hibrid. Însă din păcate creșterea subvenției nu se reflectă în îmbunătățirea serviciului, așa cum constată zilnic toți locuitorii Capitalei. Iar Bucureștiul are în continuare unul dintre cele mai mici prețuri la bilete – 1,3 lei de 12 ani, deși chiar și în 2020 societatea a cerut o creștere la 2,5 lei.

Nicuşor Dan denunță politica de tip Moș Crăciun

Primarul general al Capitalei,Nicușor Dan, a declarat că soluția este eficientizarea serviciului. Până acum s-a practicat o politică de tip Moș Crăciun, apreciază edilul.

„Este o instituție, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADI-TPBI), care să-și facă treaba, să evalueze rutele, câte autobuze sunt pe fiecare rută, ceea ce nu a făcut nimeni niciodată. A fost politica lui Moș Crăciun.

Subvenția a plecat de la 500 de milioane și a ajuns la peste 1,2 miliarde. Adevărul este că sunt mai multe autobuze pe traseu, dar nu și-a pus nimeni problema de eficiență. Contractul de delegare de serviciu public este pe numărul de kilometri, fie că este comercial, fie că este necomercial.

Prin faptul că autobuzele merg goale de la Depoul Giulești până în Nord unde funcționează ele de fapt, STB-ul este fericit că se taxează la kilometru. Eficientizarea trebuie făcută de ADI fiindcă STB-ul este operatorul economic care prestează prin intermediul acestui ADI. El circulă unde îi spune ADI”, a explicat Nicușor Dan.