Vestea momentului despre interzicerea mașinilor pe benzină și motorină. Strategia ce vizează România
- Raluca Dan
- 12 decembrie 2024, 08:33
Siegfried Mureşan, viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European, a anunțat că Grupul PPE cere revizuirea deciziei de a interzice autovehiculele cu combustie internă. Astfel, se arată susținerea unei tranziții neutre a industriei, care dorește protejarea sectorului economic românesc.
Siegfried Mureşan: „Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa”
Deputatul european susține tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor, dar aceasta trebuie realizată protejând lucrătorii europeni și întărind industria auto. Acești pași sunt necesari pentru a nu pune în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global.
„Industria auto din ţara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut şi are peste 200.000 de angajaţi. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România şi din Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara UE, în special din China, şi de scăderea cererii auto pe plan european, în special la maşinile electrice.
Tocmai de aceea, susţin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, scrie acesta.
Amânarea datei prevăzute în calendar
Reprezentantul PNL susține că piața nu este pregătite pentru o astfel de schimbare într-un timp scurt, dar încălzirea globală este o amenințare care trebuie controlată.
Astfel, acesta precizează că grupul propune revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035.
„Evoluţiile recente arată clar că piaţa nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În schimb, atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producţia de automobile electrice, ci şi prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanţii alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanţi sintetici).
De asemenea, trebuie să evităm penalităţile pentru sectorul auto. Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era aşteptat, mulţi producători auto riscă să fie penalizaţi pentru neîndeplinirea ţintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ţinte nu pot fi atinse în contextul actual al pieţei autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea ţintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităţilor”, subliniază Mureşan.
Siegfried Mureşan propune o tranziție neutră
Acesta susține că această tranziție trebuie făcută lunând în considerare protejarea lucrătorilor europeni, susținând că industria auto este importantă atât pentru economia europeană, cât și pentru economia României.
„Noi, Grupul PPE, susţinem tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto şi protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global”, a mai spus deputatul.