Rolul Chinei în industria auto a Uniunii Europene. Cifrele care arată dependența de Beijing

Rolul Chinei în industria auto a Uniunii Europene. Cifrele care arată dependența de BeijingSursa foto: Pixabay

Valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită consumatorilor non UE a fost de 78,9 miliarde de euro în 2022, ceea ce reprezintă o creștere cu 54% față de 2010, conform datelor Eurostat. Totuși, comparativ cu 2015, valoarea a scăzut cu 6,5 miliarde de euro.

China devine principalul consumator de vehicule produse în UE

În 2022, China a depășit Statele Unite și Marea Britanie, devenind principalul consumator de vehicule produse în UE, cu o pondere de 21% din valoarea adăugată internă a industriei auto europene, o creștere semnificativă față de 12% în 2010.

Din punct de vedere istoric, Statele Unite ale Americii au fost principalul motor al valorii adăugate din UE în produsele auto, reprezentând peste 22% din valoarea adăugată internă totală în 2015. Cu toate acestea, în ultimii ani, China a devenit principalul utilizator final, depășind Statele Unite. State în semnificație. Această schimbare reprezintă o creștere cu 7,7 puncte procentuale (pp) a ponderii Chinei în comparație cu 2015. Împreună, Statele Unite ale Americii, China și Regatul Unit reprezintă mai mult de jumătate din valoarea adăugată a vehiculelor din UE rezultată din utilizarea finală străină.

Ce țări depind cel mai mult de exporturi din industria auto?

În 2022, Slovacia (55%), Austria (49%) și Irlanda (48%) au avut cele mai mari cote de angajați în sectorul auto al căror loc de muncă este susținut de cererea finală din străinătate.

Reglementările de mediu

Industria auto Sursa foto. X

Finlanda, Ungaria și Malta au înregistrat și ele procente mari, toate trei între 42% și 43%. Suedia și Portugalia au urmat cu 41% și, respectiv, 39%. În conformitate cu media UE, cotele pentru Italia și Germania au ajuns fiecare la aproximativ 33%.

Toate celelalte țări din UE erau sub media UE, deși Țările de Jos erau foarte aproape de aceasta, cu 32%. Cu toate acestea, în Luxemburg și Croația, ponderea lucrătorilor din industria auto angajați pentru a satisface cererea finală în străinătate a fost foarte scăzută, 13% și, respectiv, 14%, arată un studiu Eurostat.

Ne puteți urmări și pe Google News