Criza industriei auto din Italia: Stellantis confirmă că nu va închide fabrici, dar producția scade drastic

Criza industriei auto din Italia: Stellantis confirmă că nu va închide fabrici, dar producția scade drasticStellantis. Sursă foto: Unsplash

Stellantis se confruntă cu o provocare majoră în gestionarea declinului producției auto, pe fondul unei piețe tot mai competitive. Măsurile guvernamentale recente reflectă o încercare de a sprijini sectorul, dar criticile din partea sindicatelor sugerează că soluțiile implementate sunt insuficiente pentru a revigora industria auto italiană.

Stellantis asigură menținerea locurilor de muncă în Italia

Grupul auto Stellantis a asigurat joi că nu intenționează să închidă fabrici sau să efectueze concedieri colective în Italia, în ciuda provocărilor majore cu care se confruntă industria auto italiană.

Anunțul a fost făcut de un oficial al companiei în cadrul unei întâlniri organizate de guvernul italian, care a reunit reprezentanți ai industriei și ai sindicatelor pentru a discuta viitorul sectorului auto italian.

În ciuda dificultăților, Stellantis rămâne angajat să păstreze locurile de muncă și să mențină operațiunile în Italia, una dintre piețele sale cheie.

Scăderea producției și concurența externă amenință industria auto italiană

Sectorul auto italian este afectat de o scădere semnificativă a producției și de uzine neutilizate, în contextul cererii scăzute pentru vehiculele electrice și a competiției din partea producătorilor chinezi.

Sindicatul FIM-CISL estimează că producția anuală ar putea scădea sub 500.000 de unități în 2024, cel mai scăzut nivel din 1958.

Această scădere este un semnal al declinului industriei auto din Italia, care pune presiune pe Stellantis, singurul mare producător auto din țară.

Guvernul italian răspunde cu măsuri financiare, dar sindicatele rămân nemulțumite

Ministrul Industriei, Adolfo Urso, a anunțat, de asemenea, măsuri pentru sprijinirea industriei, restabilind aproximativ 200 de milioane de euro pentru 2025, ca răspuns la criticile aduse de sindicate și organizațiile de afaceri. În ciuda acestora, Gianluca Ficco, reprezentantul sindicatului UILM, a subliniat că autoritățile nu au respectat propunerile anterioare pentru revitalizarea sectorului, iar situația continuă să se agraveze. „Guvernul nu a reușit să aplice măsurile necesare, iar industria auto italiană se confruntă cu o criză tot mai profundă”, a declarat Ficco, relatează News.ro

 

Ne puteți urmări și pe Google News