Industria auto europeană, în criză: concedieri masive și fabrici închise

Industria auto europeană, în criză: concedieri masive și fabrici închise

Industria auto europeană traversează o perioadă dificilă, confruntându-se cu scăderea cererii, costuri mari de producție, presiunea concurenței din partea producătorilor chinezi și o tranziție mai lentă către vehiculele electrice. Aceste probleme au dus la anunțuri recente de concedieri și închideri de fabrici din partea mai multor companii auto majore, arată Reuters.

Principalele companii auto afectate și măsurile luate

Companiile auto din Europa trebuie, de asemenea, să se confrunte cu impactul unui potențial război comercial între Beijing și Uniunea Europeană, pe măsură ce UE continuă cu tarifele de import pentru vehiculele electrice din China, impuse din cauza presupuselor subvenții.

  1. Valeo. Furnizorul francez de piese auto a anunțat reducerea a aproximativ 1.000 de locuri de muncă și închiderea a două fabrici din Franța, în cadrul unui plan de restructurare anunțat în noiembrie.
  2. Stellantis. Producătorul franco-italian a decis închiderea fabricii de furgonete Vauxhall din sudul Angliei, afectând peste 1.000 de locuri de muncă. În plus, fabrica principală din Mirafiori, Italia, a suspendat în mod repetat producția din cauza cererii scăzute, mai ales pentru modelul electric Fiat 500.
  3. Bosch. Liderul mondial în producția de piese auto plănuiește să reducă 5.500 de locuri de muncă până în 2032, în special în Germania, în diviziile de computere și direcție interdomenială. Compania a redus și programul de lucru pentru o parte din angajați.
  4. Ford. Producătorul american va elimina 4.000 de posturi, echivalentul a 14% din forța sa de muncă din Europa, cele mai afectate fiind Germania și Marea Britanie.
  5. Michelin. Compania franceză de anvelope va închide două locații din vestul Franței, ceea ce va duce la pierderea a 1.250 de locuri de muncă.
  6. Schaeffler. Producătorul german de piese auto a anunțat reducerea a 4.700 de locuri de muncă, în principal în Germania, și închiderea unor unități din Austria și Marea Britanie.
  7. Volkswagen. Gigantul auto european amenință cu concedieri și posibile închideri de fabrici în Germania, iar fabrica Audi din Bruxelles, cu 3.000 de angajați, a fost scoasă la vânzare din cauza cererii scăzute pentru vehicule electrice premium.
  8. Daimler Truck. Producătorul de camioane a introdus măsuri precum reducerea programului de lucru și o înghețare a angajărilor pentru divizia sa din Germania.
Reglementările de mediu

Industria auto Sursa foto. X

Perspective pentru viitor

Într-un context economic tensionat, măsurile drastice adoptate de companiile auto europene reflectă provocările generate de tranziția tehnologică, concurența globală și condițiile economice fluctuante. Transformarea industriei auto este inevitabilă, însă ritmul și costurile asociate acesteia continuă să afecteze stabilitatea locurilor de muncă și sustenabilitatea producției.

Totuși, aceeași firmă VW, care anunța concedieri în Germania arată că a redus costurile pentru producția de vehicule complet electrice în China, adăugând că firmaa nu va sacrifica profitabilitatea pentru cota de piață. Reducerile de costuri au avut ca efect o creștere a vânzărilor de vehicule electrice cu baterie completă în China, adăugând 5,2% în ultimul trimestru, ceea ce a însemnat 57.500 de mașini vândute.

În plus, în luna octombrie, vânzările de mașini noi în Europa nu au mai scăzut, după ce, timp de două luni consecutive au înregistratun declin, au arătat datele din industrie. O creștere a vânzărilor totale în Spania și Germania, de 7,2% și, respectiv, 6%, a compensat o contracție în Franța, Italia și Marea Britanie, a declarat Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA).

Ne puteți urmări și pe Google News