Foarte multe autobuze care circulă în Capitală fac parte din flota veche și au o vechime destul de mare, de 13 – 14 ani.

Într-o încercare de a reduce emisiile pentru a proteja mediul înconjurător, dar și pentru a face economii la buget, STB vine cu o soluție „îndrăzneață”. Autobuzele vechi, care nu mai îndeplinesc normele de poluare vor fi modificate pentru a circula pe gaz natural comprimat.

Până acum există un singur autobuz care a trecut la acest sistem mai „prietenos cu mediul înconjurător” și va porni în primele sale călătorii în săptămânile următoare.

Autobuze vechi cu sute de mii de kilometri la bord

Acest autobuz care a fost deja modificat avea o vechime de peste 10 ani și peste 700.000 de kilometri la bord. Dintr-un autobuz cu motor diesel foarte vechi, cu o normă de poluare care depășea demult standardele, acum a devenit un autobuz eco. Modificare adusă constă în montarea unei instalații de gaz natural comprimat. Chiar dacă nu urmăm modelul occidental în care astfel de mașini vechi sunt trimise la casat, astfel de modificări sunt ca o gură de aer proaspăt pentru Capitală.

„Primul autobuz modernizat pe plan european prin transformarea din Euro 3 în GNC – gaz natural comprimat – Euro 6. Modificările sunt ample. Practic discutăm de un motor nou, cu un sistem de alimentare nou, cu o garanție de 5 ani de zile”, explică Marius Andrei, director de investiții la STB.

Conform Digi24, în momentul de față există un singur astfel de autobuz. De asemenea, au mai fost identificate două autobuze care au atins deja 1 milion de kilometri în bord.

Mai puține autobuze decât ar fi nevoie

Scoaterea din uz a acestora nu reprezintă o soluție, deoarece populația este dependentă de acest serviciu.

Patru din zece bucureșteni folosesc mijlocul de transport în comun pentru a se deplasa dintr-un loc în altul. Cei mai mulți călători sunt femei și o bună parte dintre aceștia se declară mulțumiți de serviciile transportului în comun.

Nemulțumirile țin mai mult de faptul că petrec prea mult timp în trafic și mai puțin de condițiile propriu-zise din autobuze, cu care cel mai probabil lumea s-a obișnuit deja.

„Ar trebui ca autobuzele să meargă pe banda I. Doar ele, taxi-urile, salvarea, ambulanța. Oamenii care vorbesc de rău transportul în comun ar trebui să se gândească la faptul că nu e planeta lor, e planeta tuturor”, spune un tânăr din Capitală.