Rețeaua de socializare Instagram implementează, începând de miercuri 21 aprilie, o nouă funcție. Astfel, utilizatorii vor putea elimina cuvintele și expresiile jignitoare din mesaje. Instagram, care aparţine grupului Facebook, le oferă utilizatorilor posibilitatea să filtreze mesajele primite și să elimine cuvintele şi expresiile injurioase. Acesta este un nou pas, pe care dezvoltatorii platformei îl fac pentru a oferi garanții în lupta împotriva hărțuirii online, după cum relatează AFP.

„În măsura în care mesajele directe sunt conversaţii private, nu le verificăm în mod proactiv pentru a identifica semne de discursuri bazate pe ură sau de hărţuire, aşa cum facem în restul situaţiilor pe Instagram”, au transmis dezvoltatorii popularei rețele de distribuire de conținut foto şi video, prin intermediul unui comunicat.

Utilizatorii Instagram, din şapte ţări, Olanda, Franţa, Irlanda, Germania, Australia, Noua Zeelandă și Canada pot activa acreastă opţiune care permite blocarea automată a solicitărilor de mesaje directe (invitaţii la discuţii) care conţin cuvinte, expresii sau emoji ofensatoare.

„În aceste ţări au existat personalităţi publice, în special fotbalişti, care au fost victime ale unor abuzuri şi termeni ofensatori în mesajele directe”, a precizat Clotilde Briend, responsabilă pentru politici publice în cadrul Instagram.

Potrivit spuselor sale, cea mai mare parte a discursurilor bazate pe ură provin din aceste cereri de mesaje directe.

„Vom oferi posibilitatea fiecăruia să ne semnaleze sau nu aceste mesaje, care vor rămâne accesibile într-un inbox separate”, a adăugat Clotilde Briend.

Instagram a luat măsuri pentru protejarea tinerilor

Filtrarea acestor mesaje se face direct pe dispozitivul utilizatorului şi, potrivit lui Clotilde Briend, poate fi apoi extinsă și la celelalte servicii de mesagerie populare ale grupului Facebook. Este vorba, în principal de Messenger şi Whatsapp.

Instagram, numără peste un miliard de utilizatori și încearcă să lupte împotriva hărţuirii, discursurilor bazate pe ură şi dezinformărilor care abundă pe reţelele de socializare. În 2019, compania a lansat un program pentru a avertiza proactiv persoanele care vor să publice mesaje injurioase.

Recent, rețeaua de socializare a anunţat că va folosi un algoritm automat pentru a intui vârsta reală a utilizatorilor. În martie, Instagram şi-a confirmat planul de a crea o versiune a serviciului său rezervat celor mai mici dintre adolescenţi, stârnind nemulţumirea specialiştilor în drepturilor copilului.