Aceasta va fi construită fie pe fonduri europene, fie în baza unui parteneriat între autorităţile române şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Ministrul a acuzat autorităţile locale din staţiunile de pe Valea Prahovei că au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii, cu toate că exista un studiu de fezabilitate privind drumul de mare viteză. În consecinţă, studiul de fezabilitate va fi revizuit, urmând a fi aleasă varianta cu tuneluri.

Bode susţine că autostrada Comarnic-Braşov este „de departe un obiectiv strategic pentru România şi pentru Guvern”. Ministrul Transporturilora explicat că autorităţile române au încheiat un memorandum de înţelegere cu BERD „care va sprijini implementarea acestui proiect”.

„Astăzi, când vorbim, am demarat procedura de licitare a unui tronson din autostrada Comarnic – Braşov, mă refer la varianta ocolitoare Comarnic, cei 5,2 kilometri, proiectare şi execuţie – depunerea ofertelor în septembrie, până la sfârşitul anului încheiem contractul de execuţie a acestui tronson, Până la sfârşitul anului încheiem contractul pentru revizuire studiu de fezabilitate şi întocmire proiect tehnic pentru toate celelalte tronsoane dintre Ploieşti şi Comarnic. Autostrada Comarnic – Braşov intră în linie dreaptă şi va avea finanţare, fie că vorbim de finanţare europeană – documentaţia o finanţăm din fonduri europene – fie că vorbim de un parteneriat cu BERD”, a afirmat Lucian Bode, potrivit RomâniaTV.

De asemenea, ministrul Transporturilor a acuzat că autorităţi locale din staţiuni de pe Valea Prahovei au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii.

„Între timp, din păcate, autorităţile locale au acordat autorizaţie de construire pe traseul autostrăzii. În Buşteni trecea printre imobile, iar, la un moment dat, pe un colţ din curtea Castelului Cantacuzino trece autostrada. În consecinţă, noi am luat decizia să revizuim. Este vina autorităţilor locale, pentru că este inadmisibil ca tu să dai autorizaţie de construire când ştii că există un studiu de fezabilitate şi pe traseul respectiv urmează să se construiască autostrada”, a mai susținut Bode.

El a explicat că studiul de fezabilitate va fi revizuit, iar autostrada va fi construită cu tuneluri, urmând a fi „cu foarte puţin mai costisitoare” decât dacă ar fi fost construită prin staţiuni, fără a fora în munte.