În mediul rural, centrele de permanență vor putea funcționa cu cinci medici și cinci asistenți

În mediul rural, centrele de permanență vor putea funcționa cu cinci medici și cinci asistențiSursa foto: Arhiva EvZ

Ministerul Sănătății a pregătit noi reglementări legislative cu privire la activitatea centrelor de permanență pentru asistență medicală primară. Măsura permite funcționarea acestora cu cinci medici și cinci asistenți medicali şi este prevăzută într-un proiect de ordonanță a guvernului care modifică și completează Legea nr. 263/2004.

Ministerul Sănătății a pregătit noi reglementări privind centrele de permanență pentru asistență medicală primară. Mai exact, un centru va putea funcționa cu cinci sau şase medici și cinci asistenți.

Centrele de permanenţă pentru asigurarea asistenţei medicale primare din zonele rurale, zonele izolate şi oraşele mici vor putea funcţiona şi cu 5 sau 6 medici acolo unde este imposibilă constituirea unei echipe complete de 7 medici, potrivit unei ordonanţe pentru modificarea Legii nr.263/2004, aprobată miercuri de Guvern.

„Noile reglementări vizează îndeosebi procedura şi criteriile care stau la baza înfiinţării şi desfiinţării centrelor de permanenţă, astfel încât activitatea acestora să se desfăşoare exclusiv în locaţii fixe, cu anunţarea datelor de contact, astfel încât populaţia din localităţile arondate fiecărui centru să fie informată privind locaţia, programul şi serviciile oferite prin centrul de permanenţă. Pentru înfiinţarea centrelor de permanenţă a fost eliminată obligativitatea acordului consiliilor locale în cazul în care spaţiul şi dotarea centrelor respective sunt asigurate de către echipa medicală”, se arată în comunicat.

În localitățile rurale greu accesibile, se pot înființa centre de permanență fără respectarea criteriilor

Mai exact, în mediul rural centrele de permanență sunt înființate ținând cont de următoarele criterii:

  • la o populație de minim 5000 de locuitori 1 centru de permanență.
  • numărul de persoane, estimat de către direcțiile de sănătate publică, care apelează la centrul de permanență să fie mai mare de 200 persoane/lună în medie.

În mediul urban, centrele de permanență se înființează ținând cont de următoarele criterii:

  • în localitățile cu o populație sub 25.000 de locuitori, 1 centru de permanență.
  • în localitățile cu o populație mai mare de 25.000 de locuitori, 1 centru de permanență la 25.000 de locuitori.
  • numărul de persoane estimat, de către direcțiile de sănătate publică, care apelează la centrul de permanență să fie mai mare de 300 persoane/lună în medie.

S-a redus numărul de asistenți medicali din aceste centre, de la 7 la 5

De asemenea, ţinând cont că zonele rurale, zonele izolate şi oraşele mici se confruntă cu un deficit de personal medical, actul normativ permite funcţionarea centrelor de permanenţă şi cu 5 sau 6 medici acolo unde este imposibilă constituirea unei echipe complete de 7 medici, cât este prevăzut în textul iniţial al Legii nr. 263/2004, şi a fost redus şi numărul de posturi de asistenţi medicali din aceste centre, de la 7 la 5.

Potrivit noilor reglementări, anual, comisii mixte formate din reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi ai casei de asigurări de sănătate, în funcţie de domeniul de competenţă, vor face verificări cu privire la respectarea obligaţiilor de asigurare a continuităţii asistenţei medicale, respectarea obligaţiilor de către personalul medical şi la eventuale disfuncţionalităţi în activitatea centrului de permanenţă, informează Agerpres.