Fake-news în pandemie, o problemă devastatoare pentru politicieni și mass-media
- Nicolae Comănescu
- 14 ianuarie 2021, 11:04
Fake-news promovate în timpul pandemiei, pe diverse canale, au atras o problemă de încredere din partea oamenilor.
Fake-news și pandemie, o combinație care a creat deja mari probleme de credibilitate. Încrederea oamenilor în guverne, instituții media și oameni de afaceri importanți a scăzut în ultima vreme. Avalanșa de informații despre coronavirus a dus la un incertitudini din partea receptorilor. Care s-au lovit de multe ori și de fake-news-uri.
Care sunt pericolele dezinformării
Barometrul Edelman Trust, care timp de două decenii a chestionat mii de oameni cu privire la încrederea lor în instituțiile de bază, a arătat că 57% dintre cetățeni cred că liderii guvernamentali, oamenii de afaceri cunoscuți și jurnaliștii răspândesc știri false sau exagerate. Sondajul a relevat o ezitare crescută legată de vaccinare. Mai ales în rândul persoanelor care au ca principală sursă de informare rețelele de socializare.
„Asaltul violent de la Capitolul SUA de săptămâna trecută și faptul că doar o treime din oameni sunt dispuși să se vaccineze anti-Covid arată cât de mari sunt pericolele dezinformării", a declarat Richard Edelman, coordonatorul Edelman Trust, conform Digi 24.
Fake-news în pandemie, o problemă care s-a răsfrânt și asupra presei
Conform sondajului, doar 33% dintre respondenții din 27 de țări unde s-a realizat chestionarea au răspuns că se vor vaccina în curând. Alți 31% dintre cei chestionați au declarat că vor face asta în maximum un an.
În ceea ce privește încrederea în guverne, ea a scăzut de la un maxim istoric de 53%. Și asta după ce în luna mai a anului trecut era la 65%. Sceptici în ceea ce-i privește pe politicieni au devenit cetățenii din Coreea de Sud, Marea Britanie și China. Încrederea în mass-media era în scădere în 2019 și a continuat pe această pantă și în 2020. Credibilitatea mediilor tradiționale a regresat cu 8 puncte. A ajuns la 53%, dar este peste social media, care a scăzut cu cinci puncte, la 35%.
Cea mai mare neîncredere în media a fost constatată în Japonia, Italia și Argentina.