Stațiile de metrou construite înainte de 1989 nu au aviz/autorizație de la noi deoarece nu exista această obligativitate înainte de 1992. Despre cele noi nu știu. Asta nu înseamnă însă că nu respectă regulile privind siguranța la incendiu. Ele au fost proiectate ținându-se cont de aceste norme, doar că nu există avizele și autorizațiile. ISU trebuie să stabilească neregulile și măsurile care trebuie luate, toate acestea urmând să fie trecute într-o notă de control. De exemplu, s-a constatat că ușile de la stațiile de metrou nu sunt deschise așa cum trebuie, o parte fiind blocate”, a spus Marin Adrian pentru Hotnews.

Rugați să arate dacă stațiile de metrou au numărul de căi de evacuare prevăyute de norme, reprezentanții ISU au răspuns că „s-a efectuat o verificare tehnică de specialitate în urma căreia s-a constatat că o parte dintre cele sesizate se confirmă”. “A fost înștiințată conducerea Metrorex să se prezinte până în data de 21.12.2015 la sediul instituției noastre în vederea clarificării aspectelor ce țin de siguranța călătorilor cu luarea măsurilor ce se impun din punct de vedere legal”, mai spun cei de la ISU București. Rugați să lămurească situația, oficialii Metrorex au dat răspunsuri evazive, mai notează HotNews.  

"Avizele Inspectoratului pentru Situații de Urgență se eliberează pentru proiectele întocmite de SC METROUL SA, care a proiectat stațiile și instalațiile aferente (ventilație, sesizare incendii, stingere incendii cu apă pulverizată, etc). Avizele au fost eliberate etapizat de specialiști din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență București – Ilfov (ISUB-If), în conformitate cu legislația în domeniu. În prezent, acestea sunt în curs de reevaluare, în conformitate cu legislația în vigoare, și urmează să fie efectuate expertize tehnice care vor fi avizate de specialiști ISUB-If. Vă asigurăm că, pentru conducerea SC Metrorex SA, aspectele legate de siguranța și confortul publicului călător reprezintă cea mai importantă preocupare”, se spune în răspunsul Metrorex.