Cele două instituţii au precizat, într-un comunicat de presă, că, în contextul discuţiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE şi non-UE, să îşi desfăşoare activitatea în condiţii normale, au decis cinci trasee de tranzit pe teritoriul României.

  • Culoarul 1, două variante: varianta 1 Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timişoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeş – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră) şi varianta 2 Borş (punct trecere frontieră) – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia – Sebeş – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră). Culoar suplimentar de la Bucureşti la Constanţa pe A2;
  • Culoarul 2: Giurgiu (punct trecere frontieră) – Bucureşti – Urziceni – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră);
  • Culoarul 3: Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timişoara – Lugoj – Caransebeş – Orşova – Drobeta Turnu Severin – Şimian – Maglavit – Calafat (punct trecere frontieră);
  • Culoarul 4: Moraviţa (punct trecere frontieră) – Timişoara – Arad – Oradea – Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră);
  • Culoarul 5: Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timişoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeş – Sibiu – Braşov – Târgu Secuiesc – Lepşa – Focşani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huşi – Albiţa (punct trecere frontieră).

„Prin stabilirea acestor culoare se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfăşurarea activităţii. Astfel, transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale, precum şi medicamente, va avea continuitate, protecţie şi siguranţă în starea de urgenţă, pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2”, se spune în comunicatul comun al celor două ministere.

Comisia Europeană (CE) a emis luni noi prevederi practice în legătură cu modul de punere în aplicare a Orientărilor privind gestionarea frontierelor, în scopul de a menţine circulaţia mărfurilor pe tot teritoriul UE pe durata actualei pandemii, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Pentru a se asigura că lanţurile de aprovizionare din întreaga UE continuă să funcţioneze, se solicită statelor membre să desemneze neîntârziat toate punctele interne corespunzătoare de trecere a frontierei din cadrul reţelei transeuropene de transport (TEN-T) ca puncte de trecere a frontierei pentru „culoarele verzi”. Punctele de trecere a frontierei pentru „culoarele verzi” trebuie să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de natura mărfurilor pe care le transportă.

Trecerea frontierei, inclusiv toate verificările şi controalele medicale, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute, se recomandă de către Comisia Europeană.