Construcția de autostrăzi. Cel mai mare risc, ce ar putea duce la un blocaj

Construcția de autostrăzi. Cel mai mare risc, ce ar putea duce la un blocaj Noi informații despre Autostrada Bucureștiului A0. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Construcția de autostrăzi este la un pas de a fi blocată din cauza materialelor de construcții. Miercuri, la Senatul României, autoritățile au început o serie de discuții pentru a încerca găsirea unor soluții.

 Construcția de autostrăzi este blocată din cauza materialelor de construcții. Lipsesc rocile

Există riscul ca un obstacol major să pună în pericol construcția de autostrăzi din România și să conducă la pierderea fondurilor din PNRR.

Deja, proiectele majore de infrastructură au fost blocate sau întârziate din cauza unor motive precum traseele urșilor sau prezența locațiilor arheologice pe traseu. Nu sunt, însă, singurele piedici.

Numeroase șantiere sunt deja în desfășurare, iar altele urmează să fie demarate, însă există o lipsă acută de roci și materiale de construcție disponibile.

Ne puteți urmări și pe Google News
Autostrada Sibiu - Pitești

Sursa foto: Facebook

Dezbatere la Senatul României

Miercuri a început la Senatul României o dezbatere cu scopul de a găsi soluții pentru reducerea birocrației care îngreunează extinderea acestor capacități, în timp ce se mențin reglementările referitoare la cariere și balastiere.

„Categoric a fost identificat acest nou risc. Nu o să putem să livrăm necesarul de roci exploatate, de materiale de construcție pentru lucrări majore de infrastructură. Am identificat foarte clar necorelări legislative.

Trebuie să lucrăm la Legea Apelor, de exemplu, la Legea Minelor, să  modificăm Codul Fiscal și să rezolvăm anumite chestiuni administrative.

Mai avem de-a face și cu apariția concurenței neloiale, care constă în faptul că au început exploatări ilegale. Asta înseamnă că nu se mai încasează bani nici la bugetul de stat, nici la bugetele locale.

Senator: „Avizele pentru o exploatare nouă de materiale de construcții durează până la opt ani”

Dar fenomenul există, iar pe de altă parte, pentru exploatările noi de roci de construcție avizările sunt extrem de greoaie.

Spre exemplu, pentru a începe o exploatare pe un perimetru nou, ar putea să dureze până la opt ani, iar noi nu avem timp pentru așa ceva.

Ministerul Transporturilor a început să facă investiții masive în infrastructură rutieră, în infrastructură de căi ferate și este nevoie să putem livra în șantierele românești resurse minerale românești", a spus la Antena 3 CNN Istvan-Antal Lorant, președintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale din Senatul României.