Clotilde Armand provoacă o nouă criză în prag de iarnă. Primăria nu vrea să scoată banii. Locuitorii Sectorului 1, în pericol

Clotilde Armand provoacă o nouă criză în prag de iarnă. Primăria nu vrea să scoată banii. Locuitorii Sectorului 1, în pericol Sursa: Arhiva EvZ

Locuitorii de aici ar putea să nu mai beneficieze de servicii de deszăpezire în această iarnă, în condițiile în care se anunță un sezon rece destul de dificil.

După criza gunoaielor din vară, în Sectorul 1 se prefigurează o nouă problemă, din cauză că primăria condusă de Clotilde Armand refuză să-și onoreze obligațiile. Cei care vor avea de suferit, în aceste condiții, la fel ca și în criza gunoaielor, vor fi tot cetățenii Sectorului 1. Deși plătesc taxe și impozite, aceștia nu vor beneficia de serviciile la care au dreptul din cauza luptelor de natură politică și a orgoliilor.

Compania Romprest Service a notificat Primăria Sectorului 1, dar și Prefectura Municipiului București și Primăria Generală că nu va asigura servicii de deszăpezire în această iarnă. Motivul este legat de faptul că firma de salubritate nu și-a primit banii pentru serviciile prestate în intervalul ianuarie – martie 2021.

Mai mult, se arată în document, această activitate nu are alocată nici o sumă în bugetul aprobat de Consiliul Local Sector 1 pentru acest an.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În ceea ce privește activitatea de deszăpezire, având în vedere circumstanțele actuale în care această activitate nu este bugetată în anul 2021, iar prestațiile pentru această activitateîn perioada ianuarie – martie 2021 nu au fost plătite, prin prezenta Notificare retragem Programul de deszăpezire pentru iarna 2021 – 2022 întocmit anterior”, se arată în documentul transmis de Primăriei Sector 1.

Îndepărtarea zăpezii se va face doar manual

În aceste condiții, pe perioada în care Primăria nu a alocat bani pentru aceste servicii, Operatorul va asigura doar activitatea manuală de curățare a zăpezii și gheții. Dar și aceasta va fi prestată, în lipsa asigurării finanțării, doar la un nivel foarte redus.

„Acest program va cuprinde exclusive operațiunea manuală de curățare a zăpezii și gheții în stații de transport în comun, refugii, trotuare școli (în limita a 200 mp) și treceri de pietoni, operațiune cre va putea fi prestată exclusiv cu personalul angajat care va asigura derularea activității de salubrizare stradală dimunuată la data ninsorii/intemperiilor”, se arată în notificarea Romprest.

Conform documentului, operatorul nu va derula operațiuni cu echipamente mecanizate. Aceasta deoarece Romprest nu poate angaja alte cheltuieli în condițiile în care nu are siguranța că-și va recupera sumele.

„Astfel niciuna dintre operațiunile mecanizate de prevenire și combatere/curățare/încărcare și transport nu va fi prestată în baza acestui program diminuat, nici un utilaj nu va fi alocat activității de deszăpezire, Romprest aflându-se în imposibilitatea de a angaja orice alte cheltuieli în condițiile în care nu există premisa încasării lor, inclusiv de a asigura stocul minimal de material degivrant”, se mai arată în notificarea Romprest.

Sursa foto. EVZ

Orice întârziere este în defavoarea cetățenilor

Oficialii companiei subliniază că vor reface un nou plan de acțiune pentru servicii de deszăpezire, în condițiile în care Primăria Sectorului 1 va asigura finanțarea necesară.

„Ulterior asigurării finanțării activității de deszăpezire de către Autoritatea contractantă și raportat la sumele pe care Autoritatea le va aloca acestei activități prin rectificare bugetară, dacă această alocare se va realiza în cursul acestui an, vom întocmi un nou plan de acțiune și îl vom înainta Autorității”, se precizează în document.

Reprezentanții Romprest atrag atenția Municipalității că întârzierea adoptării unui buget pentru servicii de deszăpezire este în detrimentul locuitorilor Sectorului 1. Aceasta deoarece, odată ce au intrat în vigoare, măsurile prevăzute în notificare, va dura cel puțin 90 de zile – trei luni – pentru ca personalul să poată fi angajat și instruit.

„Pe perioada în care aceste circumstanțe, independente de voința operatorului, vor continua să existe și vor produce efecte, Romprest nu poate fi făcut responsabil pentru orice încălcare a vreunei obligații care îi revine în executarea contractului, culpa fiind integral în sarcina Autorității care refuză în mod repetat să dimensioneze alocarea bugetară la valoarea reală stabilită conform contractului de delegare necesară pentru prestarea în regim de continuitate a unui serviciu eficient din punct de vedere cantitativ și calitativ, respectiv nu asigură finanțarea serviciului conform obligațiilor care îi revin în condițiile legii și care sunt asumate prin Contract, obligații care incumbă exclusiv și integral”, se mai arată în notificarea Romprest.

Sursa foto. EVZ

Locuitorii Sectorului sunt în pericol

În acest context, compania atrage atenția că nu va putea fi făcută răspunzătoare pentru eventualele accidente care se vor produce din cauză că nu vor fi prestate serviciile de deszăpezire.

„Demersul nostru actual, prin care aplicăm ptrevederile contractuale privind diminuarea prestației în situația înregistrării de restanțe depășite de termenul de scadență și de termenul de grație, este menit să asigure continuitatea serviciului public de salubrizare, raportat la clauzele contractuale, la bugetul alocat aprobat și la plățile făcute de Autoritatea contractantă”, se precizează în notificare.