ChatGPT a schimbat lume corporatistă din America: O afacere uriașă

ChatGPT a schimbat lume corporatistă din America: O afacere uriașă Sursa foto: Pixabay

Pentru o mare parte din America corporatistă, există o lume înainte de ChatGPT și o lume după. „Nu mă așteptam la asta”, a declarat Michael Beckley, director de tehnologie la compania de automatizare a proceselor Appian.

Beckley încerca să se bucure de restul vacanței de Ziua Recunoștinței atunci când OpenAI, un startup de inteligență artificială, a lansat ChatGPT pentru public pe 30 noiembrie.

Deja familiarizat cu inteligența artificială și cu iterațiile anterioare ale modelelor lingvistice mari anterioare ale OpenAI, Beckley a spus că și-a dat seama imediat că era o afacere uriașă.

„Nu era ceva la care mă așteptam să conteze”, a declarat Beckley într-un interviu din iunie. „Și apoi, în timpul vacanțelor, a lovit. Aveai destul timp să lucrezi cu ea. Și ai avut acel moment de „wow”.”

Ne puteți urmări și pe Google News

„Ți-ai dat seama imediat, așa cum am făcut-o cu toții, că acesta este următorul moment iPhone. Nimic în lume nu se va mai întoarce la cum era înainte, duhul nu se va mai întoarce în sticlă.”

Appian, fondată în 1999, își câștigă majoritatea banilor din companiile care folosesc platforma sa pentru a-și crea propriile aplicații de întreprindere. Aceasta a raportat o pierdere netă de 36,8 milioane de dolari la venituri de 135 milioane de dolari pentru primul trimestru al anului, de la o pierdere de 23,1 milioane de dolari la venituri de 114 milioane de dolari în aceeași perioadă din 2022.

Este una dintre numeroasele întreprinderi tehnologice bine stabilite care se confruntă cu perturbări majore din cauza popularității bruște a ChatGPT. La 12 iunie, Appian și-a anunțat „strategia de inteligență artificială generativă” în parteneriat cu OpenAI, producătorul ChatGPT.

Beckley a declarat: „Uitați de planurile obișnuite și treceți la treabă”.

Această firmă nu este singura. O analiză Insider a transcrierilor convorbirilor telefonice privind câștigurile din ianuarie până în iunie a constatat că directorii de top din cel puțin 153 de companii au menționat ChatGPT, deseori la îndemnul analiștilor dornici să înțeleagă modul în care firmele adoptă tehnologia pentru a crește veniturile sau pentru a economisi bani. Analiștii de la firma de investiții Jefferies au estimat într-o notă din iunie că firmele care folosesc inteligența artificială fac deja economii de productivitate de 21%-36%.

Revoluția ChatGPT

Mulți dintre cei care au prezentat noile integrări OpenAI au fost întreprinderi care se ocupă de tehnologie, precum Appian. Altele aveau legături mai puțin evidente cu IA.

Directorul general de atunci al florăriei online 1-800 Flowers, Chris McCann, a evidențiat în timpul unei teleconferințe privind câștigurile din luna mai modul în care firma a lansat „1-800-Flowers Mom Verse”, o aplicație alimentată de ChatGPT pentru a compune poezii și cântece personalizate pentru Ziua Mamei.

Retailerul de cizme de cowboy Boot Barn a adăugat ChatGPT la ecranele sale tactile din magazine pentru a-i sfătui pe cumpărători cu privire la ținuta lor.

„De exemplu, dacă un client cumpără o pereche de cizme western pentru femei, acum va putea să ceară o ținută recomandată care să se potrivească bine cu selecția lor, pentru a purta (outfitul la) un concert de muzică country, iar această recomandare va fi redată pe un ton conversațional și cu motive calitative pentru care acele articole (vestimentare) ar arăta bine împreună”, a declarat directorul executiv Jim Conroy, tot în cadrul unei teleconferințe privind câștigurile din luna mai.

Compania care se va descurca imediat cel mai bine din toate aceste noi integrări este chiar OpenAI. Firma este privată și nu dezvăluie datele financiare. În 2022, se pare că startup-ul a fost puternic deficitar din cauza costurilor de creare și funcționare a ChatGPT.

„Este un zgomot asurzitor din partea ecosistemului nostru, care cere cele mai recente actualizări ale foii de parcurs”, a declarat Beckley de la Appian. „Pentru că toată lumea trebuie să își informeze echipa executivă, clienții, partenerii, toți trebuie să o aibă”. Sursa: businessinsider.com