Cele mai ieșite din comun petiții din ultima lună. Stop influencereală pe prosteală!

Cele mai ieșite din comun petiții din ultima lună. Stop influencereală pe prosteală!

Care sunt cele mai "interesante" petiții înaintate în ultimele treizeci de zile. Oana Zăvoranu vrea să demascheze influencerimea internetului, Silviu Faiăr este criticat de utilizatorii YouTube, iar o parte dintre români vor desființarea emisiunii Acces Direct.

Cetățenii români nemulțumiți din diverse motive au la dispoziție mai multe instituții publice de la care pot solicita ajutor, de la Protecția Consumatorului la organele de Poliție. Există, însă, și posibilitatea de a înainta petiții online, pentru a reclama diverse aspecte care deranjează cel puțin o parte dintre români. Evenimentul Zilei vă prezintă cele mai "interesante" petiții înaintate în ultimele treizeci de zile.

Stop influencereală pe prosteală

Corectitudine, educație, responsabilitate, anti-fraudă - în acest spirit, actrița și moderatoarea de televiziune Oana Zăvoranu a înaintat petiție prin care dorește demascarea influencerilor deveniți peste noapte formatori de opinie.

"Nu v-ați săturat de atâtea produse care „vă fac bine” și care vin de la persoane controversate și neavizate și care întotdeauna vă propun să le urmați fără să aveți un feedback autorizat? Nu v-ați săturat să vi se bage pe gât de la alimente, la servicii, până la medicamente și sfaturi despre cum ar trebui să vă trăiți viața?

Ne puteți urmări și pe Google News

Toate acestea, dar și multe altele, vin de la persoane care au crescut în mediul public datorită vouă, celor care le urmăriți orbește. Tot voi sunteți cei care ați făcut din ele adevărate „branduri”, pe care companii diverse le plătesc cu bani grei pentru a inocula ideea de produs excepțional, pe care poate nici măcar ele nu l-ar folosi.

Această idee de influencer a apărut ca urmare a curiozității unora de a interfera cu viața unor persoane mai mult sau mai puțin publice prin acele două butoane banale de like și follow care au condus la crearea unor pseudo-vedete care mai departe, prin tertipuri comerciale, au ajuns să-și cumpere numărul de like-uri și de followeri doar cu scopul de a produce venituri substanțiale pe prosteala consumatorului de bună-credință.

Am început să demasc anumite strategii și șmecherii prin care aceste pseudo-vedete vă conving pe voi să acceptați că ceea ce ele promovează sunt produse veritabile, verificate și garantate de ele, fără a-și asuma responsabilitatea pentru posibilele efecte adverse sau calitatea acestora", se arată în textul petiției.

"Mocangiștii" trebuie demascați

A sosit momentul unei revoluții în ceea ce privește influencereala pe prosteală, susține Oana Zăvoranu. Pseudo-vedetele din mediul online trebuie demascate, iar consumatorul trebuie să conștientizeze ceea ce achiziționează în urma recomandărilor primite din partea unor "mocangiști" care ar face tot ce este posibil ca să vândă pentru propriul beneficiu. Influencerii nu mai țin cont de interesul general al celor care îi urmăresc, naivi.

"Demersul meu în online urmărește să ofere consumatorului obișnuit și mediu o autenticitate informațională, o instruire a acestuia în selectarea corectă a informațiilor privind produse, servicii și orice alte categorii informaționale care le definesc viața, prin recenzii, comparare a prețurilor, cercetare a afacerilor, compilarea informațiilor și statisticilor comerciale, sub forma pamfletară a divertismentului, scopul final fiind însă unul de furnizare a unei piețe comerciale online și de publicitate autentică, reală, de oferire de informații și consiliere, educare a consumatorului în alegerea bunurilor și serviciilor care să producă schimbarea conceptuală mentală a acestuia. În esență, este o reeducare la nivel social, mental și structural a consumatorului în a face alegeri conștiente și autentice", a spus Oana Zăvoranu.

Petiția a strâns, până la momentul redactării acestui articol, 10.675 semnături. Românii sunt de acord cu opinia Oanei Zăvoranu. "Mediul online trebuie reglementat si este necesara înființarea unei instituții care să protejeze publicul, consumatorul de conținut, de publicitatea mincinoasă", spune unul dintre români.

"E bătaie de joc ceea ce se întâmplă cu influencereala mai ales la noi în țară! Nu vreau copiii mei să ajungă sa fie influențați de niște analfabeți", spune un alt semnatar al petiției.

Interzicerea emisiunii Acces Direct

50.754 de semnături a adunat petiția online înaintată de un cetățean pe nume Vlad, până la momentul redactării acestui articol, pentru desființarea emisiunii Acces Direct de la Antena 1,  un talk-show de tip tabloid prezent în mass media începând cu anul 2008.

"Această emisiune nu promovează oamenii de calitate ai țării. Noua generație a țării nu are ce învăța de aici", spune inițiatorul petiției.

"Jos femeia fără expresie facială! Jos mediocritatea! Jos mizerie ridicată la rang de exemplu!", a comentat unul dintre semnatarii petiției.

Silviu Faiăr, criticat de utilizatorii YouTube

Unii români sunt nemulțumiți de faptul că Silviu Faiăr "pune prea multe pauze în videoclipuri și strică contentul pentru YouTube", motiv pentru care au înaintat o petiție care a strâns 36 de semnături în acest sens.

"Prea mult ne rugăm de el să se uite la Burlacul. De prea multe ori a jucat Geoguessr în loc să facă react să ne câștigăm eu și Ciupar pâinea. Prea multe abuzuri", a scris inițiatorul petiției, recomandându-se drept grevaenjoyer.

Meseria lui Silviu Faiăr de om mare e în publicitate, potrivit informațiilor publicate pe contul de YouTube. Inima i-a rămas, însă, "la făcut meme, trollat oameni toxici și în general la stat și comentat prostii online", după cum mărturisește chiar el. Prin urmare, și-a pus la bătaie toată expertiza pentru a comenta bijuteriile de pe internetul românesc.

"Aici explorăm împreună tot ce-i mai amuzant și mai cringe pe internetul românesc. Fac videouri în care comentez sau doar râd ca prostul la ce găsesc pe Youtube sau alte platforme unde se naște content superb. Uneori singur, alteori cu un invitat", scrie Silviu Faiăr pe contul său de YouTube.