Fake-Influencerii și trucurile pe care le folosesc pentru a deveni faimoși
- Mihai Popescu
- 5 februarie 2021, 11:09
Ce înseamnă să fii fake-influencer
Termenul „influencer” nu s-a născut în timpurile moderne. De fapt, a fost inventat de Michael Blatter, un inovator al marketingului, la începutul anilor '90. Blatter a utilizat „Trend Influence Marketing”, cum l-a numit el, ca să aducă țigările Camel în rețeaua lui de cluburi de noapte. Într-un document de 33 de pagini folosit în cadrul multor cursuri de marketing, Blatter a subliniat o strategie perfidă de a plasa anumite branduri de țigări în mâinile barmanilor, transformându-i în propovăduitori care le dădeau țigări gratis clienților care lăsau bacșișuri generoase.
Trei decenii mai târziu, strategia a devenit mult mai ușor de cuantificat prin medii ca Twitter, Instagram și Youtube, scria revista VICE
Potrivit Marketing Hub, un „nano-influencer” cu 1.000 până la 10.000 de adepți pe Instagram poate câștiga până la 100 de dolari pe postare, în timp ce „mega-influențatorii” cu un milion de adepți sau mai mult pot câștiga 10.000 de dolari pentru o singură postare.
Dominique, de exemplu, a atras în curând branduri care făceau oferte de sponsorizare și călătorii gratuite. De asemenea, a înregistrat mai multe audiții ca actriță, o dată ce numărul de adepți a ajuns la 100.000.
Cu toate acestea, există un singur obstacol: Din când în când Instagram curăță adepții falși, ștergând conturile care par a fi roboți sau spam.
„[Influențierii pot] falsifica toate costurile plătite, excursii de camping gratuite, astfel încât mai târziu să poată obține o excursie de camping gratuită, toate costurile plătite”, a spus Bilton în film. "Falsifică drumețiile în Redwoods, astfel încât să poată încerca să obțină echipamente și sponsorizări gratuite pentru drumeții. Falsifică upgrade-uri gratuite la clasa întâi sau călătorii cu avioane private.
Trucurile folosite pentru a crea iluzia de bogăție
Falsificarea mediului dvs. poate fi destul de ușoară. În documentar, influențatorul fals Dominique pozează și se etichetează ca fiind la Beverly Hills Four Seasons, un hotel de cinci stele. În realitate, se afla în curtea regizorului Bilton. De asemenea, s-a pozat în prim-plan cu capul într-o piscină pentru copii decorată cu petale false de trandafir pentru a simula un tratament spa.
„Sala de sport privată” a designerului Chris din Beverly Hills a fost filmată într-un depozit. Iar la final, trucul maxim: decât să risiească banii pe șampanie, influencerii au băut suc de mere în pahare de șampanie.