Evenimentul Zilei > Social > Black Friday riscă să se transforme în Ziua Păcălelilor. Atenție la țepe, urmează controlare 24 de ore din 24
Black Friday riscă să se transforme în Ziua Păcălelilor. Atenție la țepe, urmează controlare 24 de ore din 24

Black Friday riscă să se transforme în Ziua Păcălelilor. Atenție la țepe, urmează controlare 24 de ore din 24

Sunt multe țepe date consumatorilor în această perioadă de Black Friday, iar reprezentanții de la ANPC au anunțat înființarea unui comandament special.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are ca scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Anunțul pe care l-a făcut președintele ANPC, Claudiu Dolot, în privința marelui eveniment Black Friday

„Am decis înfiinţarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au furat startul campaniei de reduceri. Aşa cum am spus de fiecare dată, manifestăm toleranţă zero faţă de orice abatere de la legislaţia în domeniu. Parte a campaniei Protecţia Consumatorilor nu se negociază!, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălelilor”, a declarat preşedintele ANPC, Claudiu Dolot.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, Comandamentul, a cărui strategie de funcţionare a fost stabilită în urma unei videoconferinţe cu toţi comisarii şefi şi comisarii şefi adjuncţi din ţară, este coordonat de către Paul Anghel, director general ANPC.

„Reamintim consumatorilor că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

„Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu”

Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, atenţionează sursa citată,

În acest context, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara o adresă de e-mail dedicată, [email protected], la care îi invită să trimită fotografii sau orice documente ce pot fi de folos în investigaţiile legate de promoţiile din această perioadă