Ardeiul iute poate fi consumat în stare brută, fiert, uscat sau adăugat ca ingredient principal în sosuri. Acesta prezintă o aromă puternică şi picantă atunci când îl tai crud să-l mănânci. Picantul ardeilor se datorează unui alcaloid activ numit capsaicină. Cu cat mai mult capsaicina contine, cu atat mai iuţi sunt ardeii (Chili Pepper).

Ce oferă ardeii iuţi în afară de feluri de mâncare gustoase?

Informatii nutritionale  pe 100g portie: Calorii- 40 Proteine- 2 g Total Carbohidrati -8.8 g • Zahar -5.3 g • Fibre alimentare -1.5 g Grasimi -0.4 g • Saturate -0.04 g • Mononesaturate – 0.02 g • Polinesaturate – 0,24 g Niacin -1,244 mg Acid pantotenic 0,201 mg Pyridoxină 0,506 mg Riboflavină 0,086 mg Tiamină 0,72 mg Vitamină A -952 UI Vitamina C -143,7 mg Vitamină E-0,69 mg Vitamina K -14 mcg Potasiu – 322 mg Calciu – 14 mg Cupru – 0,129 mg Fier – 1,03 mg Magneziu – 23 mg Mangan – 0,187 mg Fosfor – 43 mg Seleniu – 0,5 mcg Zinc – 0,26 mg, notează site-ul de specialitate naturalfoodseries.

12 Beneficii uimitoare ale ardeilor iuţi roşii

1. Îmbunătățește funcționarea cognitivă.

2. Contribuie la formarea celulelor roșii din sânge  Anemia și oboseala sunt cauzate de deficitul de fier. Ardeii chili conțin cupru și fier.

3. Reducerea tensiunii arteriale și prevenirea bolilor cardiovasculare. Ardeii conțin potasiu. Un aport adecvat de potasiu combinat cu acid folic poate reduce foarte mult riscul bolilor cardiace. Potasiul relaxează vasele de sânge; creând astfel un flux sanguin ideal.

4. Capsaicina topică este utilizată pentru a atenua durerea cauzată de osteoartrita și neuropatia diabetică.

5. Îndepărtează congestia nazală. Capsaicina nu numai că ameliorează durerea, ci ameliorează ŞI congestia. Focul de la iuţeală stimulează secrețiile care ajută la curățarea mucusului din nasul înfundat. Capsaicina are proprietăți antibacteriene care luptă împotriva infecțiilor sinusului cronic, datorită capacității sale de a induce vasoconstricția în vasele de sânge ale cavității nazale.

6. Ajută la slăbire. Cercetătorii au demonstrat că substanța care determină nivelul de iuțeală – capsaicina – ajută organismul să ardă mai multe calorii. Ardeii sunt adesea utilizați ca produse de conservare a alimentelor datorită proprietăților antibacteriene și anti-fungice. Capsaicina poate ucide bacterii, cum ar fi H. pylori, și poate vindeca bolile intestinale inflamatorii.

7. Sporeste imunitatea. Culoarea roșu aprins de ardei iute indică conținutul ridicat de pro-vitamină A sau beta-caroten. Puteți obține aproximativ 6% din valoarea zilnică recomandată pentru vitamina C, cu doar o jumătate de linguriță de ardei iute PE ZI. Vitamina A este vitală pentru menținerea unui tract respirator sănătos, a tractului intestinal și a tractului urinar. Vitamina A este, de asemenea, cunoscută ca vitamina anti-infecție și servește drept prima linie de apărare împotriva infecțiilor.

8. Mențineți ochii sănătoși. Avem nevoie de vitamina A pentru a ne menține ochii sănătoși în orice moment, aproximativ o linguriţă în fiecare zi, vă poate îmbunătăți cu siguranță vederea.

9. Inhibă cancerul. Asociația Americană pentru Cancer Research a declarat că: capsaicina are puterea de a ucide leucemia și celulele canceroase. La fel ca turmericul, un condiment folosit pentru a face curry, ardeiul iute poate inhiba creșterea tumorilor și cancerul.

10. "Chili Pepper" poate ajuta la prevenirea ulcerului la stomac – ulcerul gastric. Ardeiul iute ucide bacteriile pe care le-ați ingerat. Acest lucru este în contrast direct cu convingerea că ardeii iuţi înrăutățesc dezvoltarea sau rezultatul acestor ulcere.

11. Promovează pierderea în greutate. Puteți pierde în greutate prin consumul de ardei iute în mod regulat cu includerea unor exerciții regulate, bineînțeles. Capsaicina este termogenică. Îți reduce pofta de mâncare și sporește metabolismul. Căldura pe care o simți după ce ai mâncat ardei iute arde calorii. Chiar și producătorii de cosmetice au încorporat ardei iute în loțiunile de slăbire.  Potrivit lui Jong Won Yun, un biotehnolog de la  Universitatea Daegu, oamenii care au consumat regulat capsaicina au raportat un aport caloric mai mic şi niveluri de grasime în organism. Mai mult, prevenirea obezității poate duce la scăderea riscului bolilor cardiovasculare.

12. Îmbunătățirea longevității. Mai mulți cercetători de la Academia Chineză de Științe Medicale au fost observarea obiceiurile alimentare de aproximativ o jumătate de milion de oameni din China începând de la vârsta de 30. Ei au observat că într-un interval de șapte ani, cei care includ ardei iute în dieta lor, de șase sau șapte ori pe săptămâna au avut un risc mai scăzut de mortalitate decât cei care nu consumă aceste ardei în mod regulat. Acest lucru s-ar putea datora faptului putin cunoscut ca ardeii iuţi cresc nivelul de IGF-1 în sange, un hormon anti-îmbatranire.

Concluzie: Data viitoare când pregătiți o masă, adăugați o porţie suplimentară de ardei iute. Obținerea unor ochi în  lacrimi sau a unei arsuri ușoare pe limba dumneavoastră merită datorită listei lungi de beneficii pentru sănătate prezentate mai sus.

 

Te-ar putea interesa și: