Anunţul care loveşte şoferii din România. Preţul RCA naşte controverse

Anunţul care loveşte şoferii din România. Preţul RCA naşte controverse

Veste foarte proastă pentru transportatorii din anumite asociații de profil: City Insurance nu va mai putea vinde la prețuri preferențiale asigurări RCA pentru aceştia.

City Insurance are 3 milioane de clienți RCA, iar renunțarea la ofertele speciale pentru șoferi afectează peste 250.000 de angajați din domeniul transporturilor. Economica.net subliniază că această companie cerea un tarif fix de 5.900 de lei pentru asigurarea camioanelor de peste 16 tone care aparțineau membrilor UNTRR și FORT, două dintre asociațiile transportatorilor.

Practic, era o sumă mult sub nivelul competitorilor. În acest context, COTAR a salutat renuțarea la facilități, dar FORT, una dintre asociațiile direct afectate, a subliniat că este vorba despre „încă o lovitură dură aplicată firmelor de transport”.

Peste 250.000 de şoferi lucrează în transporturi

În industria transporturilor din România lucrează peste 250.000 de oameni de șoferi. Renunţarea la preţurile preferenţiale a fost luată de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), administratorul numit de ASF.

Ne puteți urmări și pe Google News

City Insurance a rămas în urmă cu plățile, iar FGA se asigură că își va respecta obligațiile asumate prin vânzarea polițelor. Încă din 2018, CI a avut un protocol cu două dintre cele mai mari asociații ale transportatorilor din România prin care membrii acestora își puteau achiziționa RCA la un preț preferențial.

Inițial a fost vorba de 4.000 de lei per cap tractor. Ulterior, prețul a crescut la 5.000 de lei și apoi la 5.900 de lei. Pe lângă prețul mult sub concurență (conform sursei citate, „a doua ofertă venea abia undeva la 10.000 de lei”), oferta City aducea și avantajul că presupunea un tarif „flat”, adică același preț indiferent de grupa de bonus sau malus în care era înscris vehiculul.

Avantaj important în cazul unui accident pe an

„În condițiile în care în cazul camioanelor frecvența daunei sare de 20%, adică două din zece camioane asigurate fac un accident într-un an, acesta era un avantaj important. Pe de altă parte, avantajul oferit de firmă presupunea un discount major față de prețul care ar fi rezultat din calculul actuarial clasic ceea ce înseamnă asumarea unor riscuri substanțial mai mari decât celelalte companii, deci și creșterea riscului de neplată în caz de daună.

Probabil așa a gândit și Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), instituția care gestionează City Insurance după ce compania a fost supusă unor sancțiuni dure ale ASF, atunci când a decis să suspende oferta specială, începând cu ora 09:00 a zilei de marți, 29 iunie.

FGA este instituția desemnată de ASF să pună ordine la City Insurance și să se asigure că societatea își permite să își achite obligațiile de plată, cu care este rămasă mult în urmă. În varianta în care FGA nu reușește, cu sau fără ajutorul anunțatului cumpărător al City, drumul societății va fi către faliment”, arată economica.net.