Propulsat de telenovela „Inimă de ţigan“, Acasă TV a urcat pe locul 2 în topul audienţelor, cu peste 200.000 de telespectatori în mediul urban, în perioada 7 ianuarie-6 februarie. Acasă se plasează după Pro TV, dar înaintea Antenei 1.
Surpriza clasamentului de audienţă pentru luna ianuarie vine de la Acasă TV. Postul din „grădina“ Pro TV este pe locul al doilea în topul televiziunilor, cu o medie de peste 200.000 de telespectatori pe minut în mediul urban, în perioada 7 ianuarie-6 februarie.
Motorul Acasă este telenovela autohtonă „Inimă de ţigan“ care, seara, „bate“ şi milionul de telespectatori, cu povestea jucată de nume precum Gheorghe Visu, Gheorghe Dinică, Florin Zamfirescu şi mai tânărul Denis Ştefan. Analiza EVZ nu a luat în calcul primele zile din an, când consumul de televiziune este atipic, ca urmare a Sărbătorilor de Iarnă, perioadă în care românii stau mai lipiţi de televizor decât într-un interval obişnuit.
Nicoleta Luciu, mai interesantă decât naţionala
Telenovela „Inimă de ţigan“ este cea care a propulsat, practic, Acasă TV. Miercuri, de exemplu, episodul difuzat de Acasă TV a depăşit şi meciul de fotbal România - Israel. Dacă partida de pe TVR 1 a făcut un rating de 6,9 în mediul urban (aproximativ 785.000 de telespectatori), aventurile Nicoletei Luciu i-au adus postului Acasă TV 8,7 puncte de audienţă, adică aproape un milion de telespectatori.
Tot săptămâna trecută, marţi, un alt episod al serialulului a sărit milionul de telespectatori, după cum anunţa un comunicat al postului. Episodul reuşea atunci să depăşească şi performan- ţele Pro TV, lăsându-l mult în urmă, la o distanţă de câteva sute de mii de persoane, în mediul urban.
Nişele urcă în top 5
Topul lunii ianuarie este condus de Pro TV, cu o medie de 331.000 de telespectatori în mediul urban, urmat de Acasă TV. La mică distanţă de Acasă (13.000 de persoane) se situează Antena 1, cu 193.000 de telespectatori. Interesul pentru ştiri în ianuarie a plasat Realitatea TV (post de nişă, ca şi Acasă TV, de altfel) pe locul 4 în clasamentul general, înainte de TVR şi Prima TV. Şi canalul de ştiri Antena 3 a urcat câteva locuri în topul audienţei.
În fiecare minut, între 7 ianuarie şi 6 februarie, la posturile din portofoliul Pro TV s-au uitat 610.000 de telespectatori (suma Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV). Canalele Intact (Antena 1, Antena 2, Antena 3 şi Euforia) au ţinut „captive“ 307.000 de persoane din mediul urban.
Realitatea-Caţavencu deţine doar canale de nişă - Realitatea, Romantica şi MoneyChannel. Primele două (pentru că al treilea nu este monitorizat) au avut în fiecare minut 133.000 de telespectatori în mediul urban, în intervalul 7 ianuarie-6 februarie.
Datele sunt greu de comparat cu cifrele de anul trecut. După schimbarea măsură- torului de audienţă, panelul a fost extins. Cercetarea ia în calcul în prezent abonaţii DTH (care au ajuns la aproximativ 1,5 milioane), dar şi satele din apropierea ora- şelor, dezvoltate foarte mult în ultimii ani. Astfel, în prezent, cifrele pentru mediul urban sunt reprezentative pentru 11.374.000 de persoane, faţă de 9.999.000 în măsurătorile trecute.