Comportamentul femeilor și al bărbaților la cumpărături. Studiu

Comportamentul femeilor și al bărbaților la cumpărături. Studiu Sursă Dreamstime

Femeile de vârstă mijlocie și cele mai în vârstă sunt ignorate frecvent de marile branduri internaționale de modă, arată un sondaj realizat de un jucător e-commerce. Standardele prezentate de modă privind constituția corporală sunt îndepărtate de realitate, relevă datele studiului.

Bărbaţii bulgari au o viziune despre modă diferită faţă de femeile din Bulgaria, conform unui sondaj realizat de platforma europeană de e-commerce vestimentar GLAMI. Aproximativ 67% dintre bărbaţii bulgari consideră că industria modei fixează aşteptări realiste cu privire la modul în care trebuie să arate o persoană. Doar 44% dintre femei sunt de acord cu ei în această privință.

Standarde nerealiste pentru femei şi bărbaţi

Întrebaţi dacă aceste aşteptări sunt mai puţin realiste cu privire la unul dintre sexe, 58% dintre bărbaţi sunt de părere că standardele sunt la fel de (ne-)realiste pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Pe de altă parte, 49% dintre femei consideră că aşteptările cu privire la frumuseţe şi aparenţe sunt mai puţin realiste pentru ele decât sunt pentru bărbaţi.

Sursa foto: dreamstime

Sondajul a fost realizat pe 20.000 de repondenţi din 9 ţări europene, printre care şi Bulgaria. Datele adunate de către platforma GLAMI condusă de AI arată conexiunea dintre comerţul cu produse şi accesorii vestimentare, obiceiurile de cumpărături ale consumatorilor şi atitudinea faţă de propriul corp.

Ne puteți urmări și pe Google News

Femeile nu fac cumpărături în funcție de forma corpului

Rezultatele relevă că forma corpului nu este principalul factor care influenţează alegerile de cumpărături. Aproximativ 48% dintre bulgăroaice fac cumpărături în funcţie de necesităţi. Deciziile privind produsele achiziţionate nu sunt influenţate de conformaţiile corpului care apar în reclamele unei anumite mărci. 42% dintre bărbaţii bulgari preferă mărci care îi încurajează pe oameni să-şi accepte propriul corp.

La solicitarea companiei de a identifica tipurile de constituţie corporală care sunt insuficient prezentate în reclamele de modă, 49% dintre femeile bulgare care au participat la sondaj sunt de părere că cele mai puţin frecvente sunt corpurile de persoane în vârstă sau de vârstă mijlocie. 36% dintre bărbaţii bulgari care au participat la sondaj împărtăşesc această părere. Totuși cererea pentru modele mai în vârstă, femei cu vârsta de 60, 70, 80 şi chiar 90 de ani este în creştere în industria modei şi în sectorul dedicat frumuseţii.

La sondajul internaţional au participat peste 2.400 de utilizatori bulgari ai platformei online GLAMI.