YouTube vine cu noi restricții privind violența și înjurăturile. Pe cine va afecta cel mai mult cenzura

YouTube vine cu noi restricții privind violența și înjurăturile. Pe cine va afecta cel mai mult cenzuraSursa: Pixabay

Utilizatorii de pe platforma YouTube au raportat că și-au văzut munca anulată ca urmare a modificărilor recente cu privire la utilizarea înjurăturilor și a conținutului violent în videoclipurile încărcate pe site.

Aceste modificări, care au fost prezentate pentru prima dată de YouTube în noiembrie, arată că noua „abordare” pe platformă este un prim pas spre „condamnarea la moarte” pentru unii creatori care foloseau acest tip de limbaj cu multe înjurături.

Noile restricții privind limbajul vulgar nu sunt, de asemenea, singura preocupare pentru unii creatori, deoarece politica actualizată a YouTube privind conținutul violent modifică și regulile pentru jocurile video, introducând restricții similare pentru primele secunde ale unui videoclip și miniaturi.

YouTube modifica, din nou, politica privind înjurăturile pe platformă

În noiembrie, YouTube anunţa o serie de măsuri împotriva creatorilor de conţinut care înjură. Erau vizate atunci în special clipurile în care se auzeau înjurături în primele 15 secunde.

Împotriva acestora, YouTube decidea, de la caz la caz, limitarea reclamelor afişate sau demonetizarea completă, ceea ce punea autorul filmării în imposibilitatea de a mai câştiga bani de pe urma filmării în cauză.

Decizia YouTube a atras furia unui număr important de creatori, care au considerat-o nedreaptă mai ales pentru faptul că aceasta era aplicată retroactiv - erau penalizate inclusiv filmări vechi, postate înainte să intre noua regulă în vigoare.

YouTube: creatorii pot folosi cuvinte vulgare după opt secunde

YouTube afirmă acum că toţi creatorii pot folosi cuvinte vulgare după opt secunde de videoclip (dar nu în mod constant) și pot primi în continuare venituri din reclame, dar înjurăturile folosite în primele opt secunde de filmare, inclusiv miniaturi și titluri, „s-ar putea să nu primească venituri din reclame”.

Unii din creatorii de conţinut au protestat postând exact genul de filmări pe care YouTube a decis să le penalizeze, doar că înjurăturile, de această dată, erau îndreptate la adresa șefilor platformei.

Ca urmare a reacţiilor negative, YouTube anunţă acum că va aduce anumite ajustări privind regulile care vizează înjurăturile, însă, nu spune cum vor fi modificate acestea.

Cert este că şefii platformei video se tem că anumiţi advertiseri, precum Apple sau Disney, care sunt mai sensibili la acest tip de vocabular, şi-ar putea opri campaniile de publicitate derulate pe YouTube din cauza limbajului colorat.

Reprimarea de către YouTube a limbajului vulgar face parte dintr-un set de reguli menite să asigure că videoclipurile sunt „potrivite pentru agenții de publicitate”, scrie theverge.com.