Currywurst este în esenţă un bratwurst la grătar într-un amestec de ketchup şi pulbere de curry și este unul dintre cele mai populare alimente din Germania, scrie publicaţia OZY, citată de digi24. Cârnatul se consumă inclusiv la cantinele Volkswagen din nordul oraşului german Wolfsburg.

Totul a început în 1973, când cei de la Volkswagen au creat un cârnat cu aromă de curry pentru angajaţii săi. Apoi, de-a lungul anilor, currywurst-ul produs la Wolfsburg a ajuns să fie vândut la VW Autostadt, iar apoi la câteva magazine de pe teritoriul Germaniei. Acest produs a devenit atât de popular, încât în prezent, cea mai mare cantitate este vândută în supermarket-urile importante, un pachet de cinci cârnaţi şi o sticlă de ketchup condimentat Volkswagen costând în jur de 10 dolari.

La fabrica din Wolfsburg, aceşti cârnaţi – împreună cu un sos currywurst marca Volkswagen – sunt serviţi pentru micul-dejun, prânz şi cină la zeci de restaurante şi cantine.

Fabrica Wolfsburg este cea mai mare fabrică din lume, având 70 milioane de metri pătraţi,  și 60.000 de angajaţi, atât de mulţi încât într-o măcelărie internă se produc, anual, 6,7 milioane de cârnaţi currywurst marca Volkswagen. 40% dintre aceşti cârnaţi – 2,5 milioane în 2018 – se consumă doar la fabricile germane Volkswagen.

Currywurst  are o lungime de aproximativ 5 sau 10 cm, „și, dacă i-ați aduna pe toți, ați avea un șir care se va întinde de la Wolfsburg până la Barcelona”, spune purtătorul de cuvânt al Volkswagen.

 

 

Te-ar putea interesa și: