Responsabilii companiei au anunțat că această funcție, „fleets”, va fi lansată la nivel global, după ce a fost testată mai întâi în Brazilia, Italia, India şi Coreea de Sud. Mesajele „fleets” vor dispărea după 24 de ore, funcția lansată de Twitter fiind similară cu mult mai populara „stories” de pe Snapchat şi aplicaţia de fotografii Instagram a Facebook, după cum relatează Reuters.

Purtătorul de cuvânt al Twitter, Liz Kelley, a precizat că fleeturile sunt supuse aceloraşi reguli ca şi tweeturile. Kelley a mai explicat că avertismentele şi etichetele aplicate de companie pe conţinutul care manipulează sau dezinformează va fi aplicat și în cazul postărilor de acest tip.

Precizările sale vin în contextul în care atît Twitter cât și alte companii de social media sunt obligate să gestioneze cu mai multă responsabilitate dezinformările virale și informațiile false distribuite prin intermediul postărilor, pentru a evita abuzurile împotriva utilizatorilor.

Precizări despre noua funcție

Doi dintre reprezentanții rețelei de social-media Twitter, directorul pentru design, Joshua Harris, şi cel de produs, Sam Haveson, au precizat că noua funcție a fost implementată pentru că mai mulți utilizatori s-au plâns că tweet-urile pe care le scriu rămân permanent în rețeaua de socializare, iar acest lucru nu este totodeauna pe placul lor.

„Unii dintre voi ne spun că le este inconfortabil să scrie tweeturi pentru că par atât de publice, de permanente şi că este o presiune prea mare să le redistribuie şi să le aprecieze (…) Pentru că dispar după o zi, fleeturile ajută oamenii să se simtă mai confortabil atunci când împărtăşesc gânduri personale, opinii şi sentimente”, au scris cei doi, într-o postare pe blog referitoare la noua funcție ce urmează să fie pusă la dispoziția utilizatorilor.

Noua funcții permite ca „fleeturile” care includ text, fotografii şi filmări, să fie disponibile în partea de sus a paginii principale a Twitter şi pe profilul celui care le trimite.