Veste mare pentru industria HoReCa. Ajutor de ultimă oră de la Guvernul României
- Daniel Magureanu
- 22 martie 2021, 18:42
Industria HoReCa a primit o veste importantă de la Guvernul României, care intenţionează să prelungească scutirea de impozit specific pentru restaurante și alte firme cu trei luni.
Veste mare pentru industria HoReCa. Ajutor de ultimă oră de la Guvernul României. La această decizie s-a ajuns în contextul restricțiilor de funcționare actuale din domeniu.
În prim-plan apare un proiect de Ordonanță de urgență scos luni în dezbatere de Ministerul Finanțelor. În schimb, autorităţile vor să suspende facilitățile fiscale de 1.500 lei pentru firmele care acordă ajutor angajaților. Este vorba despre înscrierea copiilor la creșă sau la grădiniță.
Revenind la măsura anunţată de Guvernul României pentru industria HoReCa, trebuie spus că prelungirea scutirii de la impozitul specific intră în vigoare la 1 aprilie. Astfel, restaurantele și firmele din industria HoReCa vor avea la dispoziţie 90 de zile de amânare a impozitului specific.
Veste mare pentru industria HoReCa
Conform startupcafe.ro, propunerea de Odonanță de urgență scoasă în dezbatere de Ministerul Finanțelor mai cuprinde:
prelungirea termenului pentru depunerea notificării privind intenția de restructurare a obligațiilor bugetare până la data de 30 septembrie 2021 și prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare până la data de 31 ianuarie 2022; în prezent, termenul de notificare a organului fiscal privind intenția de restructurare expiră la 31 martie 2021, iar «efectele economice ale declarării stării de urgență și ale stării de alertă este de așteptat să continue după încetarea acestora»
prelungirea până la data de 31 ianuarie 2022 a termenului pentru care se aplică măsura privind solicitarea la rambursare prin deconturile cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, depuse în cadrul termenului legal de depunere, cu efectuarea, ulterior, a inspecției fiscale; prorogarea acestui termen are ca scop sprijinirea, în continuare a mediului de afaceri și a contribuabililor persoane fizice, în contextul actual sanitar și economic dificil
prelungirea până la 30 septembrie 2021 a termenului de acordare a eșalonării la plată în formă simplificată; termenul se referă la procedura simplificată de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru contribuabilii care au fost buni platnici până la data intrării în starea de urgență, indiferent de forma de proprietate
Eșalonarea la plată pe cel mult 12 luni
înlesnirea la plată constă în eșalonarea la plată pe cel mult 12 luni a obligațiilor bugetare principale precum și pentru obligațiile fiscale accesorii aferente acestora a căror scadență/termen de plată se împlinește după data declarării stării de urgență.
suspendarea aplicării creditului fiscal de 1.500 de lei pentru firmele care oferă angajaților ajutor să-și dea copiii la creșe sau grădinițe; astfel se suspendă art. 25 alin. (4) lit. i1) - i2) din Codul fiscal, care prevedea, printre altele, că firmele care efectuează cheltuieli cu educaţia timpurie scad din impozitul pe profit datorat cheltuielile cu educaţia timpurie, dar nu mai mult de 1.500 lei/lună pentru fiecare copil
în cazul în care suma ar fi depășit impozitul pe profit datorat, diferenţa urma să fie scăzută, în ordine, din impozitul pe salarii reţinut de contribuabil pentru angajaţi, din taxa pe valoarea adăugată datorată sau din accizele datorate
Clarificarea modului de distribuire a cheltuielii
clarificarea modului de distribuire a cheltuielii cu achiziția aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate de asocierile fără personalitate juridică, respectiv deducerea costului de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale să se efectueze de către fiecare asociat din impozitul anual, proporțional cu cota de participare în asociere
în prezent, costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale se deduce din impozitul pe venit anual stabilit prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual impozabil determinat potrivit art. 118 din Codul fiscal, fără însă a exista reglementări exprese referitoare la situația în care activitatea se desfășoară în asocieri fără personalitate juridică
Mai departe, proiectul de OUG trebuie să fie adoptat de Guvernul României și publicat în Monitorul Oficial. Cei interesați pot trimite la MFP sugestii și propuneri despre proiectul de OUG, la adresa e-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro.