Atenție, nu toate mașinile cumpărate din Germania se pot înmatricula în România. Unele au pe talon o mențiune specială, care face imposibilă înmatricularea.

O mașină adusă din Germania, spre exemplu, poate avea pe talon ștampila ”Verwertungsnachweis lag” (n.r. – ”pentru casare/dezmembrări”). O astfel de mașină este imposibil de repus în circulație chiar dacă este în stare de funcționare.

Asta pentru că statul german încurajează achiziția de mașini electrice, oferind, în acest sens, 10.000 euro primă de casare pentru mașini care sunt în stare foarte bună, având până la 8 ani vechime. Acestea însă sunt preluate pentru a fi scoase din circuit, ca să nu mai polueze, deci vor fi dezmembrate.

O altă încurcătură cu mașinile second-hand aduse din străinătate apare când acestea sunt întroduse în țară pe platformă, fără să existe în acest sens un document de la firma de transport. Problemele apar în momentul înmatriculării, Poliția Română cerând dovada intrării mașinii în țară.

Dacă mașina a ajuns pe platformă, trebuie predate talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein – valabilitate 5 zile) și plăcuțele.

În plus, Cartea mașinii nu trebuie să fie ștampilat cu termenul ”Ungultig” (n.r. ”invalid”). Colțul tătiat al brief-ului mare înseamnă că mașina a fost scoasă din circulație definitiv în Germania, deci automat trebuie să se facă dovada că a fost transportată pe o platformă, ori să se prezinte talonul provizoriu și numerele aferente.

Toate acestea sunt detalii pe care afaceriștii cu mașini le cunosc, dar nu le respectă întodeauna, preferând să păcălească românii de bunăcredință. Ei mint deseori spunându-le cleinților că pot circula fără probleme, cu numerele germane. În realitate, o mașină radiată din Germania, primește buline pe numere, însă samsarii le dau jos și fac o asigurare falsă.

Românii prinși la volanul unei astfel de mașini se aleg cu amendă și dosar penal, pentru circulația pe drumuri publice cu o mașină neimatriculata.

Cei care vor să își achiziționeze mașini din Germania la mâna a doua trebuie să rețină următorul detaliu: termenul pentru Certificatul de înmatriculare este Fahrzeugschein (brief mic/talon), iar pentru Cartea mașinii este Fahrzeugbrief (brief mare). Pe primul îl opresc autoritățile germane când mașina este radiată, radierea fiind apoi notată în brief-ul mare. Fără acest ultim document, nicio mașină adusă din Germania nu poate fi înmatriculată în România.

Sursa: AutoBild.ro

Sursa foto: Auto A-T

Te-ar putea interesa și: