Topul celor mai urâte cinci mașini din ultimii 20 de ani. Un popular model de la Dacia e printre ele!

Topul celor mai urâte cinci mașini din ultimii 20 de ani. Un popular model de la Dacia e printre ele!

Jurnaliștii de la Corriere della Sera au realizat un top cu cele mai urâte mașini, care au fost construite în ultimii 20 de ani.

Topul are în primele trei locuri, culmea, două autoturisme produse de Fiat. Interesant este că jurnaliștii italieni, cunoscuți pentru naționalismul lor, nu l-au cruțat pe marele producător auto care a dus numele Italiei pe toate continentele.

Din acest top, pe poziția patru face parte și Dacia Logan, despre care jurnaliștii scriu că are un spate foarte urât, care o face de necumpărat.

Locul 1 - Daihatsu Materia

Conceput pentru familiile care nu ocupă prea mult spațiu, Daihatsu Materia este un mini MPV pătrățos și cu formă de cutie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu este deloc drăguță, dar este ușor de parcat, cu o configurație all-inclusive de 5 locuri și 5 uși în 380 cm lungime și 169 cm lățime. Cu avantajul suplimentar că nimeni nu se va gândi să o fure.

Locul 2 - Primul Fiat Tipo

Mașina Anului în 1989 pentru inovațiile sale tehnologice, primul Fiat Tipo, lansat în 1988, arăta ca un succesor al lui Fiat Ritmo și cu siguranță nu avea linii incitante, cu o abordare stilistică simplă și esențială.

Foarte versatilă și funcțională, aceasta a avut totuși succes datorită spațiului interior mare, în raport cu dimensiunile sale exterioare. A fost produs până în 1995, iar următorul model prezentat de Fiat în 2015, deși a păstrat numele Tipo, a fost considerat un capitol total diferit de cel al omonimului său din anii 1990.

Locul 3 - Fiat Multipla

Construit din 1998, a fost cu siguranță una dintre cele mai controversate mașini din ultimii ani. O pagină din istoria mașinii italiene care a văzut esteți și vizionari aliniați la poli opuși.

Urâtă poate, cu un pas pe cât de îndrăzneț, pe atât de neașteptat, care lega parbrizul de capotă, dar inovatoare și originală. Este creația geniului designerului Roberto Giolito, care a reușit să facă loc la șase locuri confortabile și la un portbagaj de 430 de litri în 3,99 metri.

Criticul auto Dan Neil, laureat al premiului Pulitzer, a comentat și el acest lucru, incluzându-l în lista sa cu cele mai proaste mașini din toate timpurile: "Multipla ne amintește că mașinile nu ar trebui să fie doar funcționale, ci și frumoase, sau cel puțin să evite să arate ca aceasta", scria, el în Time Magazine în 2007.

Iar Fiat, cu multă autoironie, a lansat modelul cu o campanie publicitară însoțită de sloganul "Vei fi frumoasă".

Locul 4 - Dacia Logan

După cum știți, misiunea Dacia a fost, încă de la început, să ofere românilor mașini de familie moderne și robuste. Fondat în 1966, a devenit marcă Renault în 1999, dar se pare că schimbarea de stilistică nu a venit imediat, având în vedere liniile mai puțin atrăgătoare ale modelului Logan, lansat în 2004.

În primii ani de relansare a mărcii de către compania franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul prețului. Mașina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în partea din spate, nu era cu siguranță atractiv.

Locul 5 - Opel Ampera

Opel Ampera a fost o mașină revoluționară în 2011, fiind prima mașină electrică cu autonomie mare de la o marcă europeană. Cu această mașină, Opel s-a impus ca un pionier pe drumul către mobilitatea electrică, dar nu ca un maestru al stilului, Opel Ampera a fost prima mașină electrică din Europa care a permis mobilitatea pentru "a merge oriunde și oricând". Când ai trecut pe lângă ea nu s-a remarcat în mod deosebit prin armonia sa.

Cu toate acestea, presa a fost atât de impresionată încât a votat Ampera și modelul Chevrolet Volt "Mașina europeană a anului 2012".