Țările nordice domină în materie de utilizare a serviciilor bancare online în Europa
- Iuliu Vlădescu
- 4 februarie 2021, 12:02
Țările nordice domină în materie de utilizare a serviciilor bancare online în Europa, iar Marea Britanie este foarte aproape în urma acestora.
COMPUTER WEEKLY (Marea Britanie), 2 februarie 2021 - Numai Olanda împiedică cele cinci națiuni nordice să se afle numai ele în top pentru utilizarea serviciilor bancare online.
Potrivit Tradingplatforms.com, folosind statisticile Uniunii Europene pentru 2020, Norvegia este în fruntea ligii europene, 95% dintre adulți utilizând serviciile bancare online, urmată de Islanda (94%), Danemarca (91%) și Finlanda (91%). Suedia s-a clasat pe locul 6, cu 84%, Olanda provocând poziția dominantă pe locul 5, cu (91%).
Factorii economici, sociali și geografici contribuie la preluarea ridicată a serviciilor bancare digitale în țările nordice.
Țări precum Finlanda și Suedia au ecosisteme bogate în tehnologie, inclusiv un număr mare de firme de tehnologie financiară de succes (fintech) care le oferă consumatorilor opțiuni atunci când vine vorba de activități bancare online.
Companiile tehnologice nordice, inclusiv Klarna, se concentrează în mod deosebit pe plăți, care s-au dezvoltat parțial datorită deschiderii oamenilor din regiune către noi metode digitale de plată.
Țările nordice domină la online banking
Prin achiziționarea de cunoștințe de la companiile locale, care devin mărci cunoscute în regiune, consumatorii nordici au, de asemenea, mai multe șanse să aibă încredere și să încerce alternative digitale la serviciile bancare tradiționale.
Între timp, geografia și clima din multe părți ale regiunii fac dificilă pentru mulți prezența fizică la bancă.
Regiunea, care se află în fruntea clasamentului privind serviciile bancare online, se îndepărtează de serviciile financiare tradiționale, cum ar fi utilizarea numerarului. Banca centrală din Norvegia, Norges Bank, a susținut recent că folosește mai puțini bani ca proporție din cheltuielile totale decât orice altă țară de pe glob.
Norvegia, doar 4% tranzacții cu numerar
Un sondaj realizat de Norges Bank a arătat că mai puțin de 4% din cheltuielile din țară au fost făcute cu numerar în lunile de toamnă.
Între timp, Marea Britanie are a opta cea mai mare rată de utilizare a serviciilor bancare online din Europa, 76% dintre adulți folosind serviciile, potrivit datelor.
Rata a crescut de la 50% în 2013, 42% în 2010 și 30% în 2007. În Marea Britanie, în primul trimestru al anului 2020, 58% dintre consumatori au declarat că își accesează serviciile bancare online prin intermediul smartphone-ului.
Țările nordice domină state ca Franța sau Germania
În comparație, Franța a avut o rată de utilizare de 66%, Germania de 61% și Italia de 36%. Bulgaria, România, Bosnia și Herțegovina, Kosovo și Muntenegru au avut o rată de utilizare de sub 10%.
„Atât băncile tradiționale, cât și cele mai noi bănci digitale online au profitat de dezvoltarea dispozitivelor mobile, smartphone-ul fiind dispozitivul preferat pentru a accesa serviciile bancare online”, a spus Tradingplatforms.com.
De la publicarea cifrelor, pandemia de Covid-19 s-a răspândit rapid, punând restricții asupra libertății de deplasare a oamenilor și ducând la închiderea băncilor și a magazinelor.
Acest lucru a forțat mai mulți oameni să acceseze serviciile online, iar serviciile bancare mobile s-au accelerat. Unul dintre efectele secundare ale acestui fapt a fost acela că băncile - care caută să reducă costurile globale, în timp ce cresc cheltuielile cu tehnologia - să închidă mai multe sucursale.
Numai în ultimele luni au fost anunțate sute de închideri de sucursale și mii de reduceri de locuri de muncă. În timp ce oamenii apelează la serviciile bancare digitale în timpul pandemiei de Covid-19, băncile au accelerat planurile de închidere a sucursalelor bancare, citând adesea dezvoltarea serviciilor bancare online atunci când își justifică reducerile.
Un profesionist IT din sectorul bancar din Marea Britanie a declarat: „Sunt sigur că băncile sunt încântate să închidă sucursale, sub pretextul Covid-19. Din păcate, sucursalele sunt doar istorie acum și sunt sigur că, în cele din urmă, vor dispărea de tot. Nimeni nu credea că vor dispărea ca mijloc de transport căruța și calul, pe vremea când asta era tot ce avea lumea”.
Traducerea: Cristina Zaharia, RADOR