Acestea sunt câteva din concluziile unui studiu menit să radiografieze cât s-a schimbat viața oamenilor în ultimele zile.

Doar puțin peste jumătate cred că perioadă de izolare va crește calitatea relațiilor în familie și doar unul din trei crede că această perioadă va duce la creșterea empatie și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.

”În timp ce în jurul nostru viața așa cum o știm se schimbă de la o zi la alta, iar oamenii, în esența lor sociali, sunt forțați să se distanțeze, apar și primele schimbări de comportament, primele griji și inevitabil, panica”, afirmă cercetătorii de la  Unlock Research, care au  vorbit cu peste 600 de români și a aflat în ce măsură s-a tranformat viața acestora.

Studiul a vizat persoane active, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, trimise să lucreze de acasă, în contextul noii epidemii. Astfel, 70% dintre români spun că viața lor s-a schimbat total sau parțial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji țin de finanțele personale (46%), sănătate (40%) și sănătate mentală (28%). În acest context drumurile românilor duc mai ales la farmacie ( 41%), la supermarket ( 30%) și spre servicii medicale (29%).

Studiul  a vrut să vadă și ce fac românii cât stau acasă. Astfel, a reieșit că, pe perioada izolării, 59 % dintre români se vor juca online, iar 54 % se vor dedica gătitului.

Nu în ultimul rând, destul de mulți români cred în existența unui război economic, consideră că pandemia fost programată, nefiind întâmplătoare. De asemenea ei nu am încredere că alți români respectă regulile și le teamă că efortul lor de izolare să nu fie în zadar.

În proporție de 85% din repondenți declară în acest sens că se informează de la televizor, iar 60% dintre ei folosesc și presa online ca sursă de informare adițională, Facebook fiind  a doua sursă alternativă de informare după presa online.

Există și câteva vești bune scoase în evidență de studiul realizat de Unlock Research. Aproape jumătate dintre cei chestionați susțin că de acum înainte vor fi mai disciplinați la reciclat și vor consuma mai responsabil resursele, în timp ce 40% se declară interesați să achiziționeze mai mult produse locale din România.