STUDIU: Jumătate din accidentele de mașină de produc în parcare

STUDIU: Jumătate din accidentele de mașină de produc în parcare

În jur de 40% din accidentele auto soldate doar cu daune materiale au loc în parcare, sau în timpul manevrării mașinii în parcare. Marea majoritate a incidentelor se întâmplă atunci când se efectuează manevre în marșarier (peste 70% din daunele RCA și în jur de 85% din daunele Casco), potrivit unui studiu realizat de Allianz.

Manevrele în marșarier, mai periculoase 

Aproape jumătate din daunele RCA (41,7%) au rezultat din lovirea unui autovehicul staționar de către un altul, atunci când acesta din urmă realizează parcarea cu spatele și una din cinci manevre ale șoferilor (20,1%) a avut ca rezultat ciocnirea a două mașini, atunci când acestea realizau manevre în marșarier pentru a ieși din parcare. 

"Frecvența acidentelor care se petrec în parcare, ca urmare a manevrelor de parcare a crescut cu peste 30% pe parcursul ultimilor 10 ani. Aceste accidente ajung să reprezinte până la 44% din daunele RCA ce se soldează cu pagube materiale și 39% din daunele Casco" explică  Rüdiger Hackhausen, Directorul de Daune în cadrul Allianz Versicherungs-AG. 

Dauna medie RCA pentru aceste accidente se ridică la aproximativ 1.700 Euro, în vreme ce dauna medie casco în astfel de situații ajunge la 2.100 Euro.  Răni grave! 

Proporția daunelor RCA (cauzate de accidente produse în parcare) ce implică  vătămări corporale este cu 4% mai mică decât cea a daunelor RCA ce implică numai daune materiale. 

Cu toate acestea, accidentele auto care implică pietoni sau bicicliști pot cauza răni grave. Notabil este faptul că aceste accidente, conform concluziilor studiului, au fost cauzate exclusiv de manevre în marșarier. Pietonii care au fost afectați într-o mai mare măsură (două treimi) sunt cei cu vârsta de peste 65 de ani.  Schimbarea formei autovehiculelor - principala cauză  Principala cauză a creșterii numărului de accidente ce se petrec în parcare, în timpul manevrării mașinii este reprezentată de schimbarea formei autovehiculelor și de creșterea continuă a urbanizării. 

În ultimele decenii, a existat tendința de a construi mașini mai late și mai lungi, în vreme ce spațiile de parcare au rămas la fel. Analizele arată faptul că  furgonetele și SUV-urile sunt implicate mai frecvent în accidente petrecute în timpul parcării și manevrelor din parcare. Proportia acestui tip de accidente este mai mare cu 30% comparativ cu  ponderea accidentelor ce implică mașini mici sau compacte. În plus, vizibilitatea șoferilor a fost redusă considerabil, în special prin parbrizul din spate și prin geamurile laterale, ca urmare a schimbărilor de structură și design.  Sistemele de asistență la parcare ne pot ajuta în viitor să evităm accidentele  Studiul arată că numeroase sisteme de asistență la parcare, instalate în autovehicule la ora actuală sunt de folos doar într-o oarecare măsură atunci când este vorba de evitarea accidentelor în timpul parcării. 

Aceste sisteme nu acoperă lateralele mașinii și astfel nu iau în calcul o serie de riscuri. În plus, numeroși șoferi se bazează prea mult pe sistemele de asistență la parcare și adesea nu reacționează suficient de repede. ”Sisteme inteligente de asistență a șoferului, așa cum este cazul asistenței automate de parcare și a sistemului autonom de frânare de urgență, ar putea contribui semnificativ la reducerea riscului în viitor”, explică Wolfgang Fey, Director al Segmentului Surround View în cadrul Driver Assistance Systems Continental.

Ne puteți urmări și pe Google News