Studiu cu rezultate surprinzătoare: Românii și-au regăsit optimismul!

Studiu cu rezultate surprinzătoare: Românii și-au regăsit optimismul!

După anul unei crize majore, românii par să își fi recăpătat optimismul. Este concluzia unui amplu studiu sociologic, care a chestionat modul în care ni se va reconfigura viața în 2021, după lecțiile pandemiei.

O proporție covârștioare, aproape trei sferturi dintre români (72%), consideră că viața lor se va reconfigura în 2021. Aproximativ 70% dintre românii chestionați de un studiu al agenţiei de cercetare de piaţă Unlock confirmă nevoia de frumos, iar 69% sunt de părere că tot mai mulți oameni învață să se bucure de micile plăceri ale vieții, reevaluându-le. 68% dintre repondenți confirmă nevoia unui timp de reflecție, în timp ce 66% apreciază că oamenii se vor uni în jurul atingerii unor scopuri comune, independența emoțională având un rol sporit.

Filosofia umanistă a lui 2020, anul pandemiei

Potrivit celei de-a patra ediţii a studiului național Unlock care măsoară tendințele din stilul de viață al românilor, aceștia au fost afectați de schimbările produse în urma pandemiei Covid-19, trag învățăminte și fac eforturi conștiente de a se adapteze la noua realitate. Principala concluzie desprinsă din răspunsurile conaționalilor este că aproape trei sferturi (72%) estimează că viața lor se va reseta anul viitor.

În urma pandemiei, românii dovedesc o sensibilitate mai mare decât în alți ani la ceea ce li s-a întâmplat și privesc mai atent la ce a funcționat în 2020, comparând cu stilul lor de viață normal. La sfârșit de an, românii își fac bilanțul și se pregătesc să intre în 2021 cu lecțiile cât mai bine făcute și cu concluzii legate de viitor. Ca o concluzie generală, majoritatea respondenților apreciază că viața lor nu va mai fi ca înainte de pandemie, ci va fi una reconfigurată/resetată.

Autenticitatea și umanitatea sunt pe val

63% dintre românii chestionați cred că sunt în situația de a-și testa vulnerabilitatea în sensul recâștigării și reevaluării umanității, iar 61% dintre ei sunt în căutarea autenticității atât în interacţiunile pe care le au, cât şi în produsele şi mărcile pe care le folosesc.

Mai mult, 68% dintre repondenți confirmă nevoia unui timp de reflecție, iar 65%, a unei deconectări de la stimulii și influențele externe pentru „reîncărcarea bateriilor”. 66% cred că este momentul căutării de sine, 65% sunt de părere ca oamenii așteaptă mai mult și fac o analiză mai temeinică a situației înainte de a lua decizii importante, în timp ce 61% remarcă în jurul lor tendința oamenilor de a trăi mai mult în prezent și de a se reconecta cu realitatea imediată.

Ne puteți urmări și pe Google News