Maşinile electrice sunt mai poluante decât cele cu motor diesel din cauza procesului de fabricare, dar şi din cauza faptului că energia electrică cu care sunt încărcate este generată într-un mod poluant.

Un prim argument utilizat pentru a susţine acest punct de vedere a fost că producerea bateriilor utilizate pe maşinile electrice este un proces poluant întrucât este folosit cărbunele. Şi că, din acest motiv, producţia maşinilor electrice ar fi cu 11% sau chiar 28% mai poluanta decât cea a automobilelor diesel.

 

Un alt argument a fost ca însăşi extracţia resurselor necesare producerii bateriilor este un proces poluant. Şi în final, cercetătorii care au lucrat la studiu au precizat că însăşi electricitatea cu care maşinile electrice sunt încărcate este produsă într-un mod poluant, scrie b1.ro.

Ca exemplu este oferită o maşină Tesla Model 3, care ar călători aproximativ 15.000 de kilometri pe an, timp de zece ani, şi care în tot acest timp ar polua cu 73-98 de grame de dioxid de carbon per kilometru.

Coincidenţă sau nu, Germania este şi cel mai mare producător de maşini din Europa şi totodată, unul dintre cei mai mari din lume. De exemplu, doar în 2017, Germania a produs peste 6 milioane de automobile de toate categoriile, potrivit datelor oferite de Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa.

Şi tot în Germania, ponderea maşinilor diesel era în 2017 de 38,7%. În acelaşi timp, Germania este şi unul dintre statele membre UE în care mai multe oraşe deja au interzis maşinile diesel mai vechi, oraşe precum Essen, Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Bonn sau Koln.

Acesta nu este primul studiu care doreşte să arate că maşinile electrice sunt, de fapt, mai poluante decât cele diese. În 2018, un articol publicat de Deutsche Welle arata că, în realitate, maşinile emit tot mai puţine gaze toxice în atmosferă, datorită standardelor de poluare din ce în ce mai restrictive. Şi ca aerul în oraşele noastre nu a fost nicicând mai curat.

 

Te-ar putea interesa și: