Grupul rock britanic Coldplay și-a amânat turneul pentru promovarea noului album, până se va asigura că deplasarea și concertele vor fi neutre din punct de vedere al emisiei de carbon, a anunțat la BBC liderul formației, Chris Martin.
„Viitorul nostru turneu va fi cea mai bună vesiune posibilă a unui astfel de periplu din punct de vedere al mediului”, a spus Martin. „Am fi dezamăgiți dacă nu ar fi neutru din punct de vedere al carbonului.”
Coldplay nu este primul nume din industria muzicală lovit de damblaua apărării mediului. Billie Eilish a anunțat și ea că are de gând ca turneul său să fie „cât mai verde posibil”, prin interzicerea paielor de plastic (!), prin încurajarea fanilor să-și aducă apă în sticle reutilizabile și punându-le la dispoziție instalații de reciclare.
The 1975 își fac și ei planuri pentru ca turneele lor să fie „carbon-eficiente”: au promis că vor planta câte un copac pentru fiecare bilet vândut pe stadionul din Marea Britanie unde vor concerta în februarie. De asemenea, trupa a oprit producerea de tricouri noi, optând pentru a le reimprima pe cele aflate în stoc.
Emma Banks, co-fondatoare a agenției de promovare a artiștilor Creative Artists Agency, s-a declarat împotriva turneelor de mare amploare, cu zeci de camioane pentru transportul echipamentului.
Și marile festivaluri se înverzesc. Anul acesta, Glastonbury a interzis vânzarea sticlelor de plastic de unică folosință în perimetrul manifestării, pregătind în schimb 850 de robinete cu apă.
Peste 60 de festivaluri mari au promis că nu vor mai folosi platic până în 2021.