Sfaturi utile pentru șoferi. În ce condiții își pot recupera mașinile ridicate de pe domeniul public
- Andrei Calin
- 5 noiembrie 2020, 15:48
O lege adoptată în Parlament va crea multe bătăi de cap șoferilor. Recuperarea autoturismelor se face în mai mulți pași.
Un proiect de lege adoptat în această săptămână în Parlament a stabilit că autoritățile au dreptul de acum înainte să ridice și mașinile lăsate pe spații verzi, parcări de reședință sau spații pietonale diverse, nu numai pe cele ce sunt parcate neregulamentar în zonele publice. De asemenea, au fost stabilite și condițiile în care șoferii își pot recupera proprietatea după ridicare.
Noile reguli spun că mașinile parcate astfel vor putea fi ridicate de autorități, în baza unei dispoziții emise de poliția locală. „Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore”, se precizează în proiectul de lege ce stabilește noile reguli. Dacă la ridicarea mașinii de pe domeniul public se va observa prezența unei persoane în interiorul ei, operațiunea de ridicare nu se va mai desfășura și va fi anulată, conform avocat.net.
Ce documente vă trebuie ca să puteți recupera mașina
O operațiune de ridicare a autoturismului presupune ridicarea propriu-zisă, transportul și depozitarea acesteia. „Transportul la locul de depozitare se va face astfel încât să fie exclusă deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat, iar depozitarea se va face numai în spaţii special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administraţia publică locală”, precizează sursa citată.
Ca să-și recupereze mașinile, șoferii vor trebui să plătească tarifele stabilite pentru operațiunile amintite mai sus, restituirea urmând să se facă pe baza dovezilor de plată și a documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia.
Documentul în baza căruia se va putea ridica o mașină de pe spațiile verzi și nu numai, va trebui să conțină cel puțin:
- data, ora şi locul ridicării vehiculului; - gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care-l întocmește, precum şi unitatea din care face parte; - indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată; - menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului; - menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul; - date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.