Se caută voluntari! DSP cere ajutorul studenților: „Situația e critică”

Se caută voluntari! DSP cere ajutorul studenților: „Situația e critică” sursa: arhivă EVZ

Direcția de Sănătate Publică București și Prefectura caută voluntari în rândul studenților pentru a rezolva telefonic anchetele epidemiologice.

În contextul înmulțirii numărului de infectări cu noul coronavirus, reprezentanții Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) şi ai Prefecturii București fac un apel către studenţii şi rezidenţii universităţilor din Capitală să se înscrie ca voluntari. Autoritățile au nevoie de voluntari care să se implice și să resolve telefonic anchetele epidemiologice. Potrivit anunțului formulat de DSP București, în condițiile în care numărul de cazuri de infectări cu noul coronavirus crește de la o zi la alta, iar situația devine critică în București, este nevoie de mai mulți oameni care să ofere ajutor.

„Această situație plasează Municipiul București în scenariul roșu, motiv pentru care Prefectura și Direcția de Sănătate Publică au solicitat ajutorul în număr cât mai mare al studenților în medicină, iar ulterior am extins acest apel către rezidenți și către toți studenții universităților din București”, se arată în anunțul formulat de reprezentanții DSP București.

Potrivit reprezentanților DSP, situația este critică, iar o soluționare a sa depinde și de resursa umană care se implică în lupta pentru combaterea noului coronavirus.

„Situația este critică iar soluționarea acesteia se poate realiza treptat prin suplimentarea resursei umane deja existente, pentru a rezolva telefonic anchetele epidemiologice din ultimele zile și pentru a susține activitatea call-center-urilor copleșite în acest moment de un număr de ordinul miilor de apeluri pe zi”, se arată în anunțul DSP București.

Programul voluntarilor

Voluntarii care vor răspunde apelului DSP vor lucra în punctele de lucru amenajate la Arena Națională și la Call-centerul Tudor Arghezi, în două ture, de la ora 8 la 15 și de la 15.00 la 22.00, câte 60 de oameni pentru fiecare punct de lucru, pe tură

„Vă asigurăm că niciun voluntar nu va fi expus unor situații periculoase în ceea ce privește infectarea și sperăm ca acest apel să fie onorat de un număr cât mai mare de oameni dornici să ajute la soluționarea acestei situații dificile în care populația din București se află, iar munca noastră să contribuie la ieșirea din scenariul roșu pentru ca activitatea noastră să poată fi reluată cât mai repede în condiții apropiate de normal”, se arată în anunțul publicat de DSP.

Cei interesați să răspundă apelului DSP București și să se înscrie ca voluntari pot intra aici.