Schimbări importante pe Facebook, în Europa

Schimbări importante pe Facebook, în EuropaMeta. Sursa foto: Artapixel/ Pixabay

Meta va permite competitorilor să publice reclame pe Facebook Marketplace, după ce a fost amendată de Comisia Europeană. Pentru a respecta cerințele, gigantul din tehnologie a lansat un program destinat concurenței.

Meta, obligată să se supună regulilor impuse de UE

Meta Platforms a anunțat că va permite furnizorilor rivali de anunțuri clasificate să afișeze reclame pe Facebook Marketplace.  Decizia a fost luată după ce compania a fost amendată de UE. Sancțiunea, în valoare de 797 de milioane de euro (828 de milioane de dolari), a fost aplicată pentru practici anticoncurențiale.

În luna noiembrie, Comisia Europeană a hotărât că Meta a impus condiții comerciale incorecte rivalilor și a legat Facebook Marketplace de rețeaua socială, încălcând astfel reglementările de concurență impuse la nivel european.

Un program destinat concurenței

După decizia Comisiei Europene, gigantul din tehnologie a lansat Facebook Marketplace Partner Program.

Reprezentanții companiei au declarat că inițiativa răspunde cerințelor autorităților europene, însă au luat decizia de a contesta amenda în instanță.

Pagină de Facebook

Pagină de Facebook. Sursa foto: Pixabay

Mark Zuckerberg a explicat că hotărârea „reprezintă un alt exemplu al modului în care Uniunea Europeană vizează în mod direct companiile americane, într-un regim echivalent cu un tarif comercial”.

Meta a testat deja programul în Germania, Franța și Statele Unite, în colaborare cu eBay. Noul sistem va permite furnizorilor terți de anunțuri clasificate să-și listeze produsele pe Facebook Marketplace.

Meta, în atenția oficialilor europeni

Deși s-a adaptat noilor cerințe impuse, gigantul din tehnologie va rămâne în atenția oficialilor europeni.  CE a precizat că analiza dacă Meta a respectat pe deplin decizia din noiembrie și dacă măsurile adoptate de companie sunt suficiente pentru a restabili concurența corectă pe piața anunțurilor clasificate.

Recent, Meta a anunțat o reducere de 40% la abonamentul lunar, care ar urma să îi vizeze pe utilizatorii care nu doresc reclame. Conform anunțului, prețul inițial de 9,99 euro va ajunge la 5,99 euro pe web și de la 12,99 euro la 7,99 euro pe iOS și Android.

Fiecare cont suplimentar de Facebook sau Instagram va costa 4 euro pe web și 5 euro pe iOS și Android.