Scandalurile din ultima vreme de la Consiliul Județean Cluj au la origine corupția care nu a fost stârpită de DNA. Acuzațiile senatorului Nicoară desființate de arhitectul șef al județului Cluj

Scandalurile din ultima vreme de la Consiliul Județean Cluj au la origine corupția care nu a fost stârpită de DNA. Acuzațiile senatorului Nicoară desființate de arhitectul șef al județului Cluj

Ultimul scandal a fost produs de senatorul PNL de Cluj Marius Nicoară (foto), cercetat penal pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice, care a lansat o serie de acuzații împotriva unor directori din Consiliul Județean Cluj, care ar putea fi catalogate drept aiuritoare.

Senatorul Marius Nicoară susține într-un comunicat de presă că actualul președinte al Consiliului Județean Cluj, Mihai Seplecan și arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, pun în pericol dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj Napoca, prin împiedicarea unor proiecte de mare anvergură.

”În mod intenționat și fără nici o justificare, întârzie eliberarea Certificatelor de Urbanism și a Autorizațiilor de Construire necesare pentru proiectele aeroportului. S-a ajuns în situația periculoasă ca din cauza întârzierilor nejustificate să fie pusă în pericol siguranța traficului aerian pe Aeroportul Cluj. De ce președintele Consiliul Județean Cluj nu dorește extinderea pistei de decolare – aterizare la 3500 m? Spun toate acestea deoarece Consiliul Județean Cluj a avut în bugetul pe anul 2015, un milion de lei pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru extinderea pistei de decolare – aterizare și deși suntem la finele anului nu s-a demarat nimic în acest sens. Solicit Consiliului Județean Cluj, atât pentru aeroport cât și pentru toate instituțiile subordonate, să elibereze în termenul legal și cu celeritate avizele și autorizațiile solicitate de aceștia”, a declarat senatorul Nicoară.

Senatorul Nicoară s-a mai referit și la proiectul extinderii actualei piste de aterizare/decolare la 3.500 de metri, proiect întârziat de Consiliul Județean Cluj.

Cum se minte la PNL: un an de zile nu a fost urgență

Așa zisul scandal al împiedicării dezvoltării infrastructurii aeroportuare are la bază o cerere trimisă de Aeroportul Internațional Cluj Napoca la Consiliul Județean pentru emiterea unei autorizații de construire, în regim de urgență, pentru repararea unei platforme de parcare a avioanelor, Apron 1.

Realitatea este cu totul alta decât încearcă să senatorul Marius Nicoară să o prezinte. Vineri, 11 septembrie 2015, Aeroportul Internațional Cluj Napoca a cerut emiterea unei autorizații de construire pentru a se executa lucrările de reabilitare a zonei centrale a platformei APRON 1. Autorizația de construire a fost emisă în aceeași zi, 11 septembrie 2015, urgența fiind dată tocmai de siguranța pasagerior, motiv invocat de Aeroportul Internațional Cluj.

Contactat de EvZ, arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță a declarat că a emis în aceeași zi autorizația de construire și că mai mult de atât nimeni nu poate face. ”Platforma APRON 1 este platforma veche a aeroportului care a mai fost reparată de-a lungul timpului de câteva ori. Interesant este faptul ca aeroportul a venit să justifice urgența pe un act al AACR (Autoritatea Aeronautică) din octombrie 2014. Întrebarea pe care ne-am pus-o este: de ce s-a așteptat aproape un an de zile dacă din octombrie 2014 era pericol public? Mai mult decât atât, abia în august 2015, aeroportul a făcut o expertiză tehnică pentru platforma respectivă. De ce au pus în pericol pasagerii daca situația a fost atât de gravă. Nu știu ce i se spune dl. Nicoară dar poate ar fi bine să verifice înainte de a da comunicate”, a declarat arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță.

Arhitectul șef Salanță a mai spus că directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo a afirmat că instituția pe care o conduce va finanța studiul de fezabilitate a proiectului de extindere a pistei de decolare/aterizare, pentru a nu fi acuzată instituția că a primit ajutor de stat.

DNA nu a făcut curat la Cluj

În 2014, DNA a operat chirurgical corupția de la Consiliul Județean Cluj și de la Aeroportul Internațional Cluj Napoca, dar se pare că anumite ”celule de corupție” au rămas și produc pui. Atunci, a fost arestat președintele CJ Cluj, Horea Uioreanu, acuzat că a primit mită de la un om de afaceri, Ioan Bene, pentru a permite firmei acestuia să lucreze la construirea unei plaforme de garare a avioanelor APRON 4.

Cu acea ocazie, directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo a fost pus sub acuzare penală pentru infracțiunea de luare de mită, fiind acuzat că a primit un imobil cu opt apartamente, imobil care a aparținut lui Alin Bănceu, fostul om de încredere a lui Ioan Bene. Imobilul a fost cumpărat de părinții lui Ciceo, și reparat de o firmă a omului de afaceri.

Dosarul penal zace uitat în sertarele DNA Cluj, fără ca măcar David Ciceo să fi fost audiat.