Podul de la Basarabeasca, de pe drumul public R3 Chișinău – Hîncești – Cimișlia – Basarabeasca – frontiera cu Ucraina, a fost redeschis circulației după reparații.
Podul de la Basarabeasca, redeschis circulației
La finalizarea lucrărilor și redeschiderea podului au fost prezenți, printre alții, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, directorul general al Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), Sergiu Bejan, reprezentanții ai Inspectoratului Național de Securitate Publică (INSP), alături de antreprenorul lucrării, dirigintele de șantier și responsabilii de poriect.
Podul reparat se află la km 95,740, la granița de sud a Republicii Moldova cu Ucraina, și are o lungime de 89,1 m și o lățime totală de 11,30 m. Podul de la Basarabeasca este dotat cu parapete de siguranță a traficului rutier și cu parapetele pietonale.
„Infrastructura podului este alcătuită din două culei și patru pile, realizate din elemente prefabricate de beton armat”, potrivit unui comunicat al Administrației de Stat a Drumurilor.
Ce reparații s-au făcut la podul de la Basarabeasca
Pentru redarea în circulație a podului de la Basarabeasca au fost realizare următoarele lucrări: demontarea și repararea grinzilor suprastructurii podului, înlocuirea riglelor la pile și culei, racordarea podului la drumul public R3 Chișinău – Hîncești – Cimișlia – Basarabeasca – frontiera cu Ucraina, montarea noilor aparate de reazem și execuția zidului de gardă.
De asemenea, calea de rulare a podului a fost refăcută, la fel sfertului de con și taluzurile, protejate cu beton armat. A fost reamenajat și trotuarul existent la accesele spre pod și a fost reabilitat sistemului rutier în zona de racordare. În plus, s-au executat lucrări de evacuare dirijată a apelor pluviale.
Lucrările de reparație la podul de la Basarabeasca au început în iulie 2023 și au fost finalizate la termen de constructori.
Cât au costat reparațiile
Valoarea totală a reparațiilor la pod a fost de circa 22.048.761,91 lei, bani alocați din Fondul Rutier.
Podul renovat asigură traversarea drumului peste râul Cogîlnic, în localitatea Basarabeasca. Acesta a fost construit în anul 1970 și a depășit 51 de ani durată de exploatare.
Întrucât caracteristicile sale funcționale nu mai corespundeau cerințelor siguranței circulației rutiere și pietonale, s-a considerat necesară refacerea podului de la Basarabeasca, pentru îmbunătățirea siguranței în trafic.
Finalizarea reparațiilor la podul de la Basarabeasca este un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere regionale și contribuie la asigurarea unei mobilități sigure și eficiente pentru toți cetățenii, au precizat reprezentanții ASD.