România va produce şi exporta autobuze electrice

România va produce şi exporta autobuze electrice Autobuz. Sursa Foto: BMC România

România va produce şi exporta autobuze electrice. Compania românească BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru un autobuz electric marcă proprie ce va scoate de pe bandă, pentru început, 200 de unități pe an.

România va produce şi exporta autobuze electrice la Ciorogârla, lângă București. Într-o fază ulterioară, linia de producție va fi extinsă până la 7-800 de unități anual. BMC vrea să devină exportator al acestor autobuze electrice.

România va fi alături de țările europene producătoare de autobuze

Anul 2024 va marca astfel momentul în care România va intra pe lista țărilor europene care au o producție internă de autobuze. Printre aceste țări se numără:

  • Germania - Mercedes şi MAN,
  • Cehia (SOR),
  • Olanda (Ebusco),
  • Polonia (Solaris),
  • Suedia (Volvo și SCANIA).

Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători la un loc.

Ne puteți urmări și pe Google News

România. Autobuze electrice. Sursa foto: bmcromania.ro

BMC Truck&Bus este un nume consacrat în acest domeniu

În 20 de ani, fabrica din Ciorogârla a livrat 5.000 de autobuze și camioane. În ultimii ani, a furnizat 500 de autobuze electrice produse în China, de către gigantul ZTE (un holding cu venituri de peste 16 miliarde de dolari anual), dintr-un total de 1.000 de unități, câte s-au cumpărat în total, principalii clienți fiind primării din țară care s-au decis să-și înnoiască parcul auto de mijloace de trasnport în comun.

Printre clienți se numără orașele București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra-Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.

Autobuzul electric va purta numele Eurobus Diamond

Silvia Colacea, director executiv BMCA, a spus că autobuzul electric va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu sub care compania a mai vândut în România.

„La Ciorogârla avem deja o facilitate de producție, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, care poate asambla 200 de autobuze pe an. Funcție de comenzi, o putem extinde până la 7-800 de unități pe an, pentru că deținem, cu totul, 35.000 de metri pătrați de teren lângă autostrada București - Pitești”, spune Colacea.

Sursa foto: bmcromania.ro

Se vor crea noi locuri de muncă

La începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800.

În ceea ce privește componentele, autobuzul electric românesc va folosi tablă de la Alro Slatina, cauciucuri de la Pirelli Craiova, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. „Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, mai spune Colacea.

România va ieși la export și vizează piețele regionale

Odată cu începerea producției de autobuze electrice sub brand propriu, compania din Ciorogârla va ieși la export și vizează piețele regionale. Printre acestea sunt: Ungaria, Serbia, Bulgaria, dar și Spania și Italia.

Pe piața românească, BMC concurează pentru livrarea de autobuze electrice cu:

  • Solaris Polonia,
  • SOR Cehia,
  • TEMSA şi Karsan din Turcia.

Cât va costa un autobuz electric

Sunt autobuze cu un preț mediu, în general, până în 500.000 de euro pe unitate, care poate diferi substanțial funcție de dotările cerute de client. Mercedes, MAN, IVECO au o prezență foarte redusă în piața locală a achizițiilor de autobuze electrice întrucât modelele lor sunt sensibil mai scumpe, iar primăriile nu și le permit.

În ultimii ani, primăriile din țară au lansat achiziții masive pentru cumpărarea de autobuze destinate reînnoirii parcului propriu de mijloace de transport în comun. Aproape toate achizițiile vizează autobuzele electrice, pentru că aici sunt disponibile ajutoare subvenții de la UE și statul român. Orientarea către electric face parte din planurile Uniunii Europene.