Jean-Frédéric Dufour, CEO al Rolex: „Nu-mi place când oamenii compară ceasurile cu acțiunile. Noi facem produse, nu investiții"

Jean-Frédéric Dufour, CEO al Rolex: „Nu-mi place când oamenii compară ceasurile cu acțiunile. Noi facem produse, nu investiții"Rolex. Sursa foto: Arhiva EVZ

Jean-Frédéric Dufour, directorul general al Rolex SA, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la tendința de a trata ceasurile de lux ca pe niște investiții financiare. Aceasta este o poziție care vine în lumina valului speculativ înregistrat în timpul pandemiei.

CEO-ul Rolex: Ceasurile de lux nu trebuie privite ca o investiție

Într-un dialog rar cu ziarul elvețian NZZ, Dufour a subliniat riscurile asociate cu „transformarea ceasurilor în acțiuni”. Potrivit acestuia, perspectiva denaturează adevărata valoare și esență a ceasurilor de lux.

Perioada pandemiei a cunoscut un boom fără precedent pe piața ceasurilor de lux second-hand. Mărci precum Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet au fost martorele unor prețuri în creștere datorită ratelor scăzute ale dobânzilor și a boom-ului criptomonedelor.

Cu toate acestea, bula a cunoscut o scădere semnificativă. Indicele Bloomberg Subdial Watch Index a indicat o scădere de 40% a prețurilor pentru cele mai tranzacționate modele în ultimii doi ani.

În ciuda poziției dominante a Rolex pe piața elvețiană a ceasurilor, realizând vânzări de peste 10 miliarde de franci elvețieni în 2023, Dufour anticipează că 2024 va fi un an dificil pentru industrie.

Rolex, ceasuri

Anul 2024 va fi dificil pentru industrie

El prezice că încetinirea va afecta în special mărcile mai mici de ceasuri. Acestea ar putea să nu reziste fluctuațiilor de vânzări la fel de bine ca nume consacrate precum Rolex.

Dufour indică mai mulți factori care contribuie la presiunile din industrie. Printre aceștia se numără: francul elvețian puternic, creșterea costurilor materialelor precum aurul, creșterea ratelor dobânzilor și un climat geopolitic tensionat.

China și Hong Kong, care împreună cumpără mai multe ceasuri elvețiene decât SUA, au importat cu 25% și 19% mai puține ceasuri decât cu un an înainte. Chiar săptămâna trecută, compania-mamă a Gucci, Kering, avertiza, de asemenea, că vânzările încetinesc în această țară, pe fondul incertitudinilor economice.

Rolex, ceasuri

Toate acestea diminuează entuziasmul consumatorilor în ceea ce privește cheltuielile

De asemenea, el subliniază efectul dăunător al reducerilor asupra mărcilor de lux. Jean-Frédéric Dufour crede că această măsură subminează valoarea emoțională atașată unor astfel de produse de lux.

Această poziție precaută din partea directorului general al Rolex subliniază complexitatea pieței ceasurilor de lux. De asemenea, accentuează importanța aprecierii acestor ceasuri pentru măiestria și moștenirea lor, mai degrabă decât pentru potențialul lor de câștig financiar.

Totuși, fie că îi place sau nu acestuia, oamenii își tratează Rolex-urile ca pe niște investiții. Site-ul de modă Stock X, care a luat naștere din transformarea în marfă obișnuită a adidașilor de colecție, afișează chiar și date de vânzări pentru selecția sa de ceasuri Rolex la mâna a doua, care pot fi urmărite ca niște acțiuni Apple.